Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35974
Title: Απόψεις των εκπαιδευτικών για τον αποτελεσματικό Διευθυντή Σχολικής Μονάδας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Authors: Κοντοδαίμων, Παναγιώτης
Advisor: Αθανασίου, Νικόλαος
Keywords: Διευθυντής εκπαιδευτικού οργανισμού;Διοίκηση;Ηγεσία;Σχολική μονάδα;Μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας;Αρμοδιότητες διευθυντή;School Office Manager;Management;Leadership;School Unit;Models of School Leadership;Managerial Tasks
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο ρόλος του διευθυντή μιας σύγχρονης σχολικής μονάδας είναι αναμφίβολα σημαντικός. Το σύγχρονο σχολείο πρέπει να είναι ευέλικτο, ικανό να προσαρμόζεται στις αλλαγές, να είναι ανταγωνιστικό και στα πλαίσια της κοινωνίας της πληροφορίας να αντιμετωπίζει δημιουργικά την καινούργια γνώση. Είναι επιτακτική ανάγκη οι διευθυντές των σχολικών μονάδων να είναι πολύ καλά οργανωμένοι, διότι η θέση τους κατέχει πολλά καθήκοντα, οπότε απαιτεί την ενασχόληση τους με διαφορετικές πτυχές της οργάνωσης της σχολικής μονάδας, που έχουν πολλές απαιτήσεις ταυτόχρονα. Έτσι, ο διευθυντής από τη θέση του θα πρέπει να αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, να επιτυγχάνει την ανάληψη πρωτοβουλιών από μέρους των εκπαιδευτικών, τη συνεχή βελτίωση του ανθρώπινου δυναμικού, την πλήρη και αποτελεσματική συμμετοχή όλων για την λειτουργία ενός αποδοτικού σχολείου. Στο ρόλο του αυτό η συμμετοχή – συνεργασία των εκπαιδευτικών είναι σημαντική. Ο διευθυντής είναι ηγέτης των εκπαιδευτικών που εργάζονται στη σχολική μονάδα, για αυτό και οι απόψεις τους για τον αποτελεσματικό διευθυντή θα συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη των παραπάνω στόχων. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης για τον αποτελεσματικό Διευθυντή. Στην εργασία, αρχικά διατυπώνεται το αντικείμενο της έρευνας. Στη συνέχεια γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση και μια θεωρητική προσέγγιση στις έννοιες της διοίκησης και του management, στις θεωρίες διοίκησης και ειδικότερα στις θεωρίες διοικητικής οργάνωσης εκπαιδευτικών οργανισμών, αλλά και το ρόλο του διευθυντή μέσα σε ένα εκπαιδευτικό οργανισμό. Επίσης γίνεται αναφορά στην έννοια της ηγεσίας και στο θεσμικό πλαίσιο καθηκόντων, αρμοδιοτήτων του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η έρευνα. Η μεθοδολογική προσέγγιση που χρησιμοποιήθηκε ήταν ποσοτική. Χρησιμοποιήθηκε ανώνυμο γραπτό ερωτηματολόγιο στο οποίο συμμετείχαν 208 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, από διάφορα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης. Έγινε στατιστική ανάλυση με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος SPSS και επεξεργασία των ερευνητικών δεδομένων και το συμπέρασμα είναι ότι υπάρχει σύγκλιση απόψεων στα περισσότερα ερευνητικά ερωτήματα με μικρές διαφοροποιήσεις. Τέλος, έγινε συζήτηση και σχολιασμός των ευρημάτων της μελέτης και αναφέρονται τα συμπεράσματα όλων των ερευνητικών ερωτημάτων. Επίσης, έγινε σύγκριση με άλλες μελέτες που έγιναν στην Ελλάδα και παρατηρήθηκε ότι οι απόψεις-αντιλήψεις των εκπαιδευτικών παρουσιάζουν ταύτιση με ανάλογες έρευνες.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kontodaimon_Διπλωματική.pdf1.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.