Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35973
Title: Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ- ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ
Authors: Μαθιουδάκη, Ελένη
Advisor: Πάντα, Δήμητρα
Keywords: Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;εκπαιδευτής;Νέες τεχνολογίες;Χρήση;εμπόδια;δεξιότητες εκπαιδευτών ΣΔΕ
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας συνιστούν για την Ελλάδα ένα ευέλικτο και προπαντός καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που κύριο στόχο έχει την αποφυγή του κοινωνικού αποκλεισμού των ενηλίκων εκείνων, στους οποίους παρατηρείται έλλειψη ικανοτήτων και δεξιοτήτων που τους είναι απαραίτητες για να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις του εργασιακού και κοινωνικού γίγνεσθαι. Για το λόγο αυτό, αναζητούνται εναλλακτικοί τρόποι διδακτικής προσέγγισης που θα καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευόμενων και θα αξιοποιούν εποικοδομητικά τα εκπαιδευτικά μέσα συνδεόντας το αντικείμενο προς διδασκαλία με τον πραγματικό κόσμο. Οι νέες τεχνολογίες, περιλαμβάνοντας μια πληθώρα εργαλείων, συμβάλλουν στην επίτευξη του σκοπού αυτού. Ταυτόγχρονα, η συμβολή τους στη χειραφέτηση, ενεργοποίηση και κινητοποίηση των ενήλικων εκπαιδευόμενων καθιστά αυτές σημαντικό υποστηρικτικό εργαλείο της εκπαίδευσης ενηλίκων. Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτών ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας αναφορικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία τους. Στοχεύει να διερευνήσει αν οι εκπαιδευτές γνωρίζουν και χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες και ποια τα πιθανά εμπόδια που αντιμετωπίζουν. Το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας βασίστηκε στην ανασκόπηση βιβλιογραφικών και ηλεκτρονικών πηγών σχετικών με το προς διερεύνηση θέμα. Η έρευνα διεξήχθη στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας του νομού Αττικής και χρησιμοποιήθηκε η χορήγηση ερωτηματολογίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 71 εκπαιδευτές, μόνιμοι και ωρομίσθιοι. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτών διαθέτει πολύ καλό έως άριστο επίπεδο γνώσης των νέων τεχνολογιών, ποσοστό που έχει αυξηθεί σε σχέση με παλαιότερες έρευνες. Ωστόσο, ως επί το πλείστον χρησιμοποιούν λογισμικά γενικής χρήσης καθώς λογισμικά πιο εξειδικευμένα δε φαίνεται να είναι τόσο διαδεδομένα. Οι λόγοι περιορισμένης χρήσης οφείλονται σε διάφορους παράγοντες, όπως η έλλειψη οργανωμένης υλικοτεχνικής υποδομής και η έλλειψη τεχνικής υποστήριξης. Τέλος, διερευνήθηκε με ποιους παράγοντες σχετίζεται η μη ή η περιορισμένη χρησιμοποίηση των νέων τεχνολογιών. Διαπιστώθηκε ότι το φύλο δεν διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη χρήση των ΤΠΕ και τα δύο φύλα χρησιμοποιούν εξίσου τις νέες τεχνολογίες. Υπάρχει, όμως, διαφοροποίηση στο βαθμό χρήσης που κάνουν τα δύο φύλα με τους άντρες να είναι σε μεγαλύτερο βαθμό εξοικειωμένοι σε σχέση με τις γυναίκες. Η έρευνα έδειξε, επίσης, πως υπάρχει σχέση ηλικίας και χρήσης των νέων τεχνολογιών με τους νεότερους σε ηλικία εκπαιδευτές να είναι πιο δεκτικοί στην υιοθέτηση καινοτομιών στη διδασκαλία. Συναφές είναι και το αποτέλεσμα για τη σχέση προϋπηρεσίας και χρήσης ΤΠΕ όπου οι εκπαιδευτές με μικρότερη προϋπηρεσία ενσωματώνουν πιο εύκολα τις νέες τεχνολογίες στη μαθησιακή διαδικασία σε σχέση με τους παλιότερους συναδέλφους τους. Τέλος, διαπιστώθηκε πως και ο γραμματισμός σχετίζεται με τη χρήση και ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία καθώς οι εκπαιδευτές που προέρχονται από τον τομέα των επιστημών και των μαθηματικών είναι πιο εξοικειωμένοι με τον τομέα της πληροφορικής και τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗ_ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2017 (2).pdfΚυρίως άρθρο1.01 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.