Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35971
Title: Η γονεϊκή εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία και η συνδρομή της στη διοίκηση της εκπαίδευσης. Συγκριτική παράθεση απόψεων εκπαιδευτικών και διευθυντών δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων της Κατερίνης
Authors: Καραθάνα, Αικατερίνη
Advisor: Αθανασίου, Νικόλαος
Keywords: γονεϊκή εμπλοκή, πρακτικές γονεϊκής εμπλοκής, εκπαιδευτικοί, δημοσιά και ιδιωτικά σχολεία
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα μελέτη διερευνά τις απόψεις εκπαιδευτικών και διευθυντών, δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων για τη γονεϊκή εμπλοκή, τα πεδία συνεργασίας σχολείου- οικογένειας, την συχνότητα εφαρμογής των πρακτικών γονεϊκής εμπλοκής, καθώς και την αποτελεσματικότητα τους. Για την επίτευξη του στόχου της έρευνας, πήραν μέρος 75 εκπαιδευτικοί σχολείων της Κατερίνης, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο. Οι αναλύσεις των αποτελεσμάτων έδειξαν ότι στην πλειονότητα, οι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται θετικά όσον άφορα στην αξία της γονεϊκής εμπλοκής για τη σχολική επιτυχία των παιδιών, την επικοινωνία σχολείου – οικογένειας με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών αλλά και την αντιμετώπιση προβλημάτων ή αποτυχιών των παιδιών. Πρακτικές που εστιάζουν στην επικοινωνία σχολείου οικογένειας αναγνωρίστηκαν ως πιο σημαντικές και συχνότερα εφαρμόσιμες, σε σχέση με πρακτικές που αναφέρονται σε εθελοντική συμμετοχή των γονιών στις σχολικές δραστηριότητες και την εμπλοκή των γονιών στην εκπαιδευτική διαδικασία είτε στο σπίτι είτε μέσα στην τάξη. Ειδικότερα, η επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων τόσο για την ενημέρωση αναφορικά με την πρόοδο των παιδιών όσο και την αντιμετώπιση προβλημάτων, κρίθηκε αναγκαία από το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών. Ενώ, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν αρνητικά στις επισκέψεις από τους ίδιους στα σπίτια των μαθητών. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές επιδράσεις του φύλου στις δηλώσεις που εξέταζαν τα πεδία συνεργασίας, και τη συχνότητα συνεργασίας με τους γονείς. Επίδραση του φύλου εντοπίστηκε στις δηλώσεις των εκπαιδευτικών για δραστηριότητες για ενίσχυση του σχολικού ταμείου και για συνεργασία στην τάξη. Ενώ αντίθετα, ο τύπος σχολείου είχε σημαντικές επιδράσεις σε όλες τις ενότητες ερωτήσεων του ερωτηματολογίου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΑΘΑΝΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.pdfκυρίως άρθρο και παράρτημα1 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.