Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35969
Title: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το περιεχόμενο και το επίπεδο των μαθηματικών εννοιών στη διδασκαλία των Μαθηματικών των δύο πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου.
Authors: Μπίτσικα, Δέσποινα-Χρυσαυγή
Advisor: Τζεκάκη , Μαριάννα
Keywords: Απόψεις εκπαιδευτικών;Teacher perceptions;Διδασκαλία σε μικρές ηλικίες;Teaching at younger ages;Περιεχόμενο μαθηματικών εννοιών;Content of mathematical concepts;Διδακτικές πρακτικές;Teaching practices;Μαθηματικές δραστηριότητες;Mathematical activities;Επίπεδο μαθηματικών εννοιών;Level of mathematical concepts
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα ερευνητική εργασία εστιάζει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με το περιεχόμενο και το επίπεδο των μαθηματικών εννοιών που είναι σε θέση να προσεγγίσουν οι μαθητές των δύο πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου. Επίσης, επιχειρείται ο εντοπισμός των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τις διδακτικές πρακτικές και τις μαθηματικές δραστηριότητες που επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών εννοιών στην πρώτη σχολική ηλικία. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων θεωρήσαμε καταλληλότερη την ποσοτική προσέγγιση. Το δείγμα μας αποτέλεσαν 114 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ70 που διδάσκουν ή έχουν διδάξει στις δυο πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήσαμε ήταν ένα ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς το οποίο διακινήσαμε ηλεκτρονικά στους συμμετέχοντες. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να παρουσιάζουν χαμηλές προσδοκίες για τις μαθηματικές ικανότητες των μικρών μαθητών. Από την άλλη, ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί κατά τη διδασκαλία των Μαθηματικών στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου φαίνεται να προτιμούν κατά κύριο λόγο σύγχρονες διδακτικές πρακτικές αλλά και μαθηματικές δραστηριότητες που προτείνονται από τα νέα προγράμματα σπουδών και από τα πορίσματα πρόσφατων ερευνών. Όπως προκύπτει από την έρευνα αλλά και από τα αποτελέσματα προηγούμενων ερευνών, οι χαμηλές προσδοκίες των εκπαιδευτικών για τις ικανότητες των μικρών μαθητών στα μαθηματικά οφείλονται ίσως στο γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί αγνοούν το περιεχόμενο και το επίπεδο των μαθηματικών εννοιών που αναμένεται να προσεγγίσουν οι μικροί μαθητές όπως αυτό προτείνεται στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών. Ως εκ τούτου, προτείνεται ο σχεδιασμός επιμορφωτικών προγραμμάτων με θέμα τις σύγχρονες τάσεις στη διδακτική των Μαθηματικών των δύο πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου προκειμένου να εξασφαλιστεί η πληρέστερη ενημέρωση και η κατάλληλη προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία των μαθηματικών στις μικρές τάξεις. Παράλληλα, προτείνεται η διεξαγωγή περαιτέρω ερευνών με την αξιοποίηση μεικτών μεθόδων συλλογής δεδομένων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι απόψεις των εκπαιδευτικών εφαρμόζονται στην πράξη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΠΙΤΣΙΚΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ-ΧΡΥΣΑΥΓΗ.pdfΚυρίως σώμα Διπλωματικής, Παράρτημα2.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.