Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35966
Title: Οργάνωση και διοίκηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών. Μελέτη περίπτωσης εφαρμοσμένης καινοτομίας στο ολοήμερο πρόγραμμα ενός Δημοτικού Σχολείου της Α' Περιφέρειας Αθηνών.
Authors: ΔΕΜΕΡΤΖΗ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: Αργυροπούλου, Ελευθερία
Keywords: Εκπαιδευτική καινοτομία;Educational innovation;οργάνωση και διοίκηση καινοτομίας;organization and innovation management;ο ρόλος της Διευθύντριας;the role of the Director;ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων;the role of teachers' association
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό την ανάδειξη της αποτελεσματικότητας της οργάνωσης και διοίκησης της καινοτομίας, «διαπερατές αίθουσες διδασκαλίας», η οποία εφαρμόστηκε κατά τη σχολική χρονιά 2015-2016, στο ολοήμερο πρόγραμμα, ενός Δημοτικού Σχολείου της Α’ Περιφέρειας Αθηνών. Η συγκεκριμένη καινοτομία ήταν μια πρωτοποριακή ιδέα ενός εκπαιδευτικού της ίδιας σχολικής μονάδας, όπου κατά την εφαρμογή της, δινόταν η δυνατότητα στους μαθητές του ολοήμερου σχολείου να παρακολουθούν, κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όποιο καλλιτεχνικό αντικείμενο τους ενδιέφερε και επιθυμούσαν. Έτσι, κατά μια έννοια, οι τυπικές αίθουσες διδασκαλίας έγιναν «διαπερατές», καταλύοντας το τυπικό ωρολόγιο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου. Στόχος της καινοτόμας αυτής πρακτικής ήταν η ανάδειξη, η ανάπτυξη και η βελτίωση των καλλιτεχνικών δεξιοτήτων των μαθητών, που συμμετείχαν στο ολοήμερο, μέσα από τη μεγαλύτερη ενασχόλησή τους με καλλιτεχνικά γνωστικά αντικείμενα. Κατά την ερευνητική διαδικασία, η οποία διεξήχθη το Μάρτιο του 2017, χρησιμοποιήθηκε το μεθοδολογικό πλαίσιο της ποιοτικής έρευνας, ενώ μέσα από δεκαπέντε (15) συνεντεύξεις, μελετήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών, που συμμετείχαν στην υλοποίηση της συγκεκριμένης καινοτομίας. Τα ερευνητικά ευρήματα αναδεικνύουν τη θετική στάση των εκπαιδευτικών και της Διευθύντριας κατά την οργάνωση και διοίκηση της καινοτομίας, δηλαδή, κατά την εισαγωγή, την εφαρμογή, τη συνέχιση και την έκβαση της καινοτομίας στη σχολική μονάδα. Επιπλέον, τα ερευνητικά ευρήματα αναδεικνύουν τη διάθεση συνεργασίας του ανθρώπινου δυναμικού της σχολικής μονάδας, τον υποστηρικτικό και ενθαρρυντικό, τον οργανωτικό και συντονιστικό ρόλο της Διευθύντριας, το συμμετοχικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων και τέλος, την αξία της υλοποίησης καινοτομιών για την αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου. Η ευρύτερη συνεισφορά της παρούσας έρευνας έγκειται στο γεγονός ότι αναδεικνύονται όλες εκείνες οι στρατηγικές οργάνωσης και διοίκησης της καινοτόμας πρακτικής «διαπερατές αίθουσες διδασκαλίας» και μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμες πηγές πληροφόρησης για την εκπαιδευτική κοινότητα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pdf ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΡΙΑ ΔΕΜΕΡΤΖΗ 31-8-2017.pdfΚυρίως άρθρο2.11 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.