Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35962
Title: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ
Authors: ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Advisor: ΚΑΡΑΦΥΛΛΗΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Keywords: Σχολική κουλτούρα;επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων;Σύλλογος Διδασκόντων;κριτήρια επιλογής;αλλαγή σχολικής κουλτούρας;School culture;School Board;the selection of school unit managers;change of school culture;criteria of the selection
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των απόψεων των εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης του Ν. Πιερίας για τον ρόλο της επιλογής των Διευθυντών/-τριών με τη διαδικασία συμμετοχής του Συλλόγου Διδασκόντων στην αλλαγή της κουλτούρας του σχολείου. Για την ερευνητική προσέγγιση του θέματος πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτική έρευνα με τη συμπλήρωση ανώνυμων ερωτηματολογίων από 105 εκπαιδευτικούς, 21 σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκ-παίδευσης Πιερίας. Η επιλογή του δείγματος έγινε με στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Η επεξεργασία των δεδομένων της έρευνας πραγματοποιήθηκε με την εφαρμογή του στατιστικού προγράμματος SPSS 21. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων εφαρμόστηκε περιγραφική και επαγωγική στατιστική. Σύμφωνα με την έρευνα τα κριτήρια που κατά κύριο λόγο καθορίζουν την επιλογή Διευθυντή κατά την άποψη των εκπαιδευτικών σχετίζονται περισσότερο με στοιχεία της προσωπικότητας του, αλλά και με κριτήρια που αφορούν τον ρόλο του ως διαμορφωτή της σχολικής κουλτούρας. Επίσης, τα ευρήματα δείχνουν ότι η εκλογή των διευθυντών με τη συμμετοχή του Σ.Δ. οδηγεί σε αλλαγή των στάσεων και των πρακτικών τους προκειμένου να εξασφαλίσουν εκ νέου την επιλογή τους. Η αλλαγή αυτή έχει να κάνει με τη βελτίωση των σχέσεων της σχολικής αρχής με τους εκπαιδευτικούς και την κοινότητα, αλλά και το στυλ ηγεσίας που υιοθετείται από τους διευθυντές. Τέλος, από την έρευνα προκύπτει ότι η αποτίμηση του διευθυντή από τον Σ.Δ. δεν φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο στην αλλαγή της σχολικής κουλτούρας, καθώς βρέθηκε ότι δεν φέρνει τροποποιητικές αλλαγές στα μέλη της εκπαιδευτικής μονάδας και στη μεταξύ τους σχέση ούτε ανασχηματίζει τις σχέσεις εξουσίας και τον τρόπο διοίκησης του σχολείου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf'Διπλωματική εργασία'1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.