Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35954
Title: Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Authors: Χατζηδιαλεκτός, Παναγιώτης
Advisor: ΑΝΔΡΕΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Keywords: Εικόνα του εαυτού, αυτοαντίληψη, αυτοεκτίμηση, σχέσεις εκπαιδευτικών – εκπαιδευομένων, ενεργοποίηση παρώθησης, υποστήριξη αυτονομίας;self-image, self-perception, self-esteem, teacher – student relations, motivation, autonomy support
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της εμπειρικής αυτής μελέτης ήταν η διερεύνηση της εικόνας του εαυτού, ως προς τις επιμέρους διαστάσεις της αυτοαντίληψης και της αυτοεκτίμησης, και των σχέσεων εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων ως προς τις διαστάσεις της ενεργοποίησης της παρώθησης και της υποστήριξης της αυτονομίας των εκπαιδευομένων, στο εκπαιδευτικό πλαίσιο της εκμάθησης Αγγλικής γλώσσας σε ιδιωτικούς φορείς εκμάθησης ξένων γλωσσών. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 13 έως 15 ετών (Ν=93) που παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα εκμάθησης Αγγλικής γλώσσας σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς σε αστική περιοχή της Βόρειας Ελλάδας (Θεσσαλονίκη). Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ασθενή συσχέτιση μεταξύ των στοιχείων της εικόνας του εαυτού και των σχέσεων εκπαιδευτικών-εκπαιδευομένων ως προς την παρώθηση και αυτονομία των εκπαιδευομένων, σύμφωνα με τις αντιλήψεις τους. Από την ηλικία των 14 ως τα 15 έτη οι δείκτες αυτοαντίληψης, αυτοεκτίμησης, ενεργοποίησης της παρώθησης και υποστήριξης της αυτονομίας των εκπαιδευομένων φάνηκαν να ενισχύονται, ενώ δεν εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στον τρόπο που τα δύο φύλα ανταποκρίθηκαν στις ερωτήσεις του εργαλείου. Αλλαγές στο εκπαιδευτικό πλαίσιο της ιδιωτικής εκπαίδευσης της εκμάθησης ξένων γλωσσών θα μπορούσαν να συντελέσουν στη δημιουργία μιας ισχυρής εικόνας του εαυτού ως απόρροια των εκπαιδευτικών συνθηκών στην αίθουσα διδασκαλίας της ξένης γλώσσας, ως προς τις εκπαιδευτικές μεθόδους και συμπεριφορές του εκπαιδευτικού, πάντοτε παράλληλα με τον προσανατολισμό στον εκπαιδευτικό στόχο.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ Χατζηδιαλεκτός Final.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.33 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.