Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35953
Title: Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτών Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας και των εκπαιδευτικών Εσπερινών σχολείων: Έρευνα στα αντίστοιχα σχολεία της Δυτικής Ελλάδας.
Authors: Κυριλή, Ελένη
Advisor: Μπρίνια, Βασιλική
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;Επιμόρφωση εκπαιδευτικών;Εσπερινά Σχολεία;Adult Education;Teacher Training;Evening Schools;Second Chance Schools
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα ερευνητική μελέτη επιδιώκει να διερευνήσει τις επιμορφωτικές ανάγκες σε θέματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων των εκπαιδευτών και εκπαιδευτικών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας και Εσπερινών Σχολείων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Η μελέτη διερεύνησε το βαθμό ανταπόκρισης των εκπαιδευτών Σ.Δ.Ε./ εκπαιδευτικών Εσπερινών Σχολείων στις ιδιαίτερες συνθήκες των συγκεκριμένων σχολείων ενώ ανέδειξε τις γνώσεις αλλά και τις επιμορφωτικές τους ανάγκες σε θέματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Η προσέγγιση που ακολουθήσαμε, ειδικότερα υπό το πρίσμα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και των αρχών της, δεν έχει επιχειρηθεί ξανά στο παρελθόν, παρά το γεγονός ότι οι μαθητές Σ.Δ.Ε. και η πλειοψηφία των μαθητών Εσπερινών Σχολείων είναι ενήλικες. Στα πλαίσια της έρευνας πραγματοποιήθηκε συλλογή, επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων ερωτηματολογίων από 81 εκπαιδευτές Σ.Δ.Ε./ εκπαιδευτικούς Εσπερινών Σχολείων της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Από την ανάλυση των δεδομένων των ερωτηματολογίων προέκυψε ότι τόσο οι εκπαιδευτές Σ.Δ.Ε. όσο και οι εκπαιδευτικοί Εσπερινών Σχολείων αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες των σχολείων τους λόγω της ύπαρξης ενηλίκων μαθητών σε αυτά και υιοθετούν σε μεγάλο βαθμό τις αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην διδασκαλία τους. Ωστόσο, πιστεύουν ότι αν και έχουν αρκετές γνώσεις για να ανταποκριθούν στον πολυδιάστατο ρόλο τους ταυτόχρονα θεωρούν σημαντική την επιμόρφωσή τους στις θεματικές ενότητες «Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων», «Διδακτική μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων» και «Συμμετοχικές-Ενεργητικές Εκπαιδευτικές τεχνικές» ενώ προκρίνουν ως καταλληλότερους τρόπους επιμόρφωσης τα προγράμματα εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και μικτής μάθησης. Τα αποτελέσματα μπορούν να βρουν εφαρμογή στο μελλοντικό σχεδιασμό προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτών Σ.Δ.Ε./εκπαιδευτικών Εσπερινών Σχολείων σε θέματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, αξιοποιώντας τεχνικές εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης καθώς και στην έναρξη ενός διαλόγου για τις αλλαγές που είναι απαραίτητες, ιδιαίτερα στα Εσπερινά Σχολεία, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ενηλίκων μαθητών τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΥΡΙΛΗ ΕΛΕΝΗ.pdfΔιπλωματική Εργασία2.55 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.