Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35934
Title: Η επικοινωνιακή στρατηγική του Δήμου Αθηναίων για την Τουριστική Προβολή της Αθήνας ως πόλο έλξης επισκεπτών
Authors: ΑΡΜΕΝΗ, ΑΛΙΚΗ-ΕΙΡΗΝΗ
Advisor: ΜΠΑΝΤΙΜΑΡΟΥΔΗΣ, ΦΙΛΗΜΩΝ
Keywords: τουριστική ανάπτυξη-tourist development;τουριστικό μάρκετινγκ-tourist marketing;στρατηγική επικοινωνία-strategic communication;τουριστικό προϊόν-tourist product;Δήμος Αθηναίων-Municipality of Athens;Περιφέρεια Αττικής-Attica Region;Βαρκελώνη-Barcelona
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η σπουδαιότητα του τουρισμού στην ανάδειξη μιας πόλης ή μιας περιοχής και η επιδίωξη προσέλκυσης τουριστών αποτελεί σημαντική δραστηριότητα με άμεσο αντίκτυπο στην οικονομική, κοινωνική και ιστορική ανάπτυξη της πόλης. Η ανάδειξη του ζητήματος του τουριστικού σχεδιασμού, του ορισμού του τουριστικού προϊόντος, και την εμπέδωση τουριστικής ταυτότητας μιας πόλης είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιτυχημένη επικοινωνιακή προβολή του. Η πόλη της Αθήνας αποτελεί ‘τουριστικό προορισμό λόγω της μακραίωνης πολιτιστικής της ιστορίας, της γεωγραφικής της θέσης και του κλίματός της. Η συνειδητοποίηση της ανάγκης για συγκροτημένη επικοινωνιακή στρατηγική προβολής του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας είναι μια σχετικά πρόσφατη εξέλιξη. Ο Δήμος Αθηναίων έχει εκπονήσει σχέδια στρατηγικής ανάπτυξης του τουρισμού της πόλης από το 2006 και χρησιμοποιεί τα βήματα προώθησης και τα μέσα που προβλέπονται από ένα τεχνοκρατικό σχέδιο στρατηγικής επικοινωνίας. Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια υπολείπεται κατά πολύ σε σύγκριση με τον τουριστικό σχεδιασμό και την επικοινωνία άλλων πόλεων με ανάλογα με της Αθήνας χαρακτηριστικά, όπως είναι η Βαρκελώνη. Στο Δήμο Αθηναίων συνεχίζει σε μεγάλο βαθμό να διαπιστώνεται ασυνέχεια στον τρόπο και τα μέσα προβολής της Αθήνας. Με κάθε αλλαγή δημοτικής αρχής ο νέος κάθε φορά Δήμαρχος Αθηναίων φαίνεται ότι αισθάνεται ότι πρέπει να επανεκκινήσει την όλη διαδικασία, αντί απλά να τη βελτιώσει και να τη συνεχίσει. Η κύρια διαφορά σε σύγκριση με τη Βαρκελώνη εντοπίζεται στον πραγματικά κεντρικό σχεδιασμό του τουριστικού προϊόντος της πόλης, ο οποίος συμπεριλαμβάνει δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς κάτω από την ίδια στέγη. Αποδεικνύει δε, ότι τα μοντέλα επικοινωνιακής προβολής είναι επιτυχημένα όταν πίσω τους κρύβεται ένας κεντρικός και μακροχρόνιος σχεδιασμούς που χαρακτηρίζεται από παρακολούθηση στόχων, κοινωνική διαβούλευση, μετρήσιμα αποτελέσματα και διαρκείς επανασχεδιασμούς πλάνων.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία Αρμένη Αλίκη-Ειρήνη.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής672.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.