Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35908
Title: Διερεύνηση της χρήσης πολιτισμικών στοιχείων στην διδασκαλία της Τετάρτης Δημοτικού του Ελληνικού Δημόσιου Σχολείου- σύγκριση και διαφορές με την ξενόγλωσση τάξη.
Authors: Φραγκογιάννη, Ευαγγελία
Advisor: Μανωλοπούλου-Σέργη, Ελένη
Keywords: Πολιτισμικά στοιχεία;Cultural elements
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Είναι πλέον ευρέως αναγνωρίσιμο ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση έχει αποκτήσει σημαντικό ρόλο στη σύγχρονη εκπαίδευση. Ένα τέτοιο ζήτημα καθιστά επιτακτική την συνειδητοποίηση της αλληλένδετης σχέσης μεταξύ της γλώσσας και του πολιτισμού, καθώς και την ανάγκη να προετοιμαστούν οι μαθητές για διαπολιτισμική επικοινωνία σε μια ολοένα και αυξανόμενη πολυπολιτισμική κοινωνία. Συνεπώς, λόγω του αυξανόμενου πολυπολιτισμικού χαρακτήρα των ελληνικών δημόσιων σχολείων, η επανατοποθέτηση της διδασκαλίας προς έναν πιο πολυπολιτισμικό προσανατολισμό θεωρείται κρίσιμη. Από αυτή την άποψη, ο σκοπός αυτής της έρευνας σχετίζεται με τη διδασκαλία του πολιτισμού και με το κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί ενσωματώνουν πολιτισμικά στοιχεία στο πρόγραμμα σπουδών με τρόπους που να εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές στην κατάκτηση της γλώσσας και του πολιτισμού. Αρχικά, το θεωρητικό πλαίσιο όλων των σημαντικών σημείων που θέτει το θέμα της διατριβής, δηλαδή ο πολιτισμός και η διδασκαλία πολιτιστικών στοιχείων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση παρουσιάζονται σε συσχετισμό με την αδιαμφισβήτητη θεωρία. Στη συνέχεια, η μέθοδος της παρούσας έρευνας αποδεικνύεται μέσω της αναλυτικής περιγραφής των ερευνητικών εργαλείων και του δείγματος. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα διεξήχθη με τη χρήση ποιοτικής μεθόδου μέσω παρατηρήσεων και συνεντεύξεων σε εκπαιδευτικούς της Τετάρτης τάξης του Δημοτικού δημόσιου σχολείου. Παρουσιάζοντας και αναλύοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με το εάν και σε ποιο βαθμό οι εκπαιδευτικοί της ελληνικής καθώς και της ξενόγλωσσης τάξης χρησιμοποιούν πολιτιστικά στοιχεία στις πολυπολιτισμικές τάξεις τους, προκειμένου να εντάξουν ομαλά τους μαθητές που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα και να βοηθήσουν συνολικά τους μαθητές τους στο να γίνουν πολίτες αυτού του κόσμου. Ουσιαστικά, γίνεται σύγκριση μεταξύ της κύριας και της ξενόγλωσσης τάξης και κατά συνέπεια διατυπώνονται ορισμένα ξεχωριστά συμπεράσματα. Τέλος, παρουσιάζονται ορισμένες συστάσεις και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα και ανάπτυξη.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13-17-ΑΓΓΔΕ-FRAGKOGIANNIE-89615.pdfΔιπλωματική εργασία3.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.