Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35871
Title: Χρήση αυθεντικού οπτικοακουστικού υλικού (βίντεο) ως ερέθισμα για τον γραπτό λόγο εφήβων μαθητών σε ιστολόγιο του καθηγητή.
Authors: ΚΑΣΒΙΚΗ, ΣΟΦΙΑ
Advisor: ΚΑΡΑΣΙΜΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Keywords: ψηφιακή συγγραφή;νέοι γραμματισμοί;κίνητρο;μαγνητοσκοπημένα προγράμματα;βίντεο από πραγματικό κόσμο;έφηβοι μαθητές;κοινότητα ιστολογίου;έτερο-αξιολόγηση;διαδικτυακή ανατροφοδότηση;digital writing;new literacies;motivation;off-air programmes;real world videos;adolescent learners;blog community;peer evaluation;online feedback
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας έχει οδηγήσει στην αλλαγή των μεθόδων διδασκαλίας. Καινούργια υλικά και νέες μέθοδοι διδασκαλίας έχουν χρησιμοποιηθεί με σκοπό να κάνουν τα μαθήματα Αγγλικής Γλώσσας πιο ελκυστικά στους μαθητές αναπτύσσοντας τις δεξιότητες τους και τους νέους γραμματισμούς. Ωστόσο, προηγούμενες μελέτες παρέχουν περιορισμένα στοιχεία όσον αφορά στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων συγγραφής που γίνεται με την ταυτόχρονη χρήση του ιστολογίου και βίντεο. Συνεπώς, η παρούσα διατριβή επιδιώκει να εξερευνήσει τον βαθμό όπου το υλικό το οποίο είναι σχετικό με βίντεο και περιλαμβάνεται σε ιστολόγιο σχεδιασμένο από τον καθηγητή δίνει ερέθισμα στους μαθητές να παράγουν γραπτό λόγο. Επιπλέον, το σχεδιασθέν ιστολόγιο αποτελεί μια «διαδικτυακή βιβλιοθήκη» η οποία περιλαμβάνει βίντεο, τις γραπτές εκθέσεις των μαθητών και τα σχόλια τους στον γραπτό λόγο των συνομηλίκων τους. Η τρίμηνη μελέτη απευθύνθηκε σε 6 εφήβους μαθητές οι οποίοι παρακολούθησαν ιδιαίτερα μαθήματα Αγγλικής Γλώσσας και προετοιμαζόντουσαν για εξετάσεις επιπέδου Β2. Τα αποτελέσματα της έρευνας φανέρωσαν ότι το υλικό βίντεο ενέπνευσε τους μαθητές ώστε να χρησιμοποιήσουν την φαντασία και την δημιουργικότητα τους στον γραπτό λόγο. Επιπροσθέτως, το υλικό βίντεο δούλεψε ως χείρα βοηθείας στην παραγωγή ιδεών και σκέψεων των μαθητών οι οποίες εκφράστηκαν μέσω γραπτού λόγου στο ιστολόγιο. Ήταν ακόμη σαφές ότι οι συμμετέχοντες κατάφεραν να δουλέψουν από απόσταση και να συνεργαστούν αποτελεσματικά κατά τη διάρκεια της ανατροφοδότησης στη χειρόγραφη εργασία των συμμαθητών τους παρόλο το γεγονός ότι δεν γνωριζόντουσαν καλά και δεν είχαν συναντηθεί κατά την διάρκεια του πειράματος. Η διαδικτυακή ανατροφοδότηση που έλαβαν οι μαθητές από τους φίλους τους στο ιστολόγιο όσον αφορά στο περιεχόμενο τους γραπτού τους λόγου, ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή τους και ανέπτυξε το αίσθημα του ανήκειν σε μία κοινότητα. Τέλος, παρά τους περιορισμούς της τρέχουσας μελέτης, επισημάνθηκαν οι παιδαγωγικές προεκτάσεις στην μάθηση και στην διδασκαλία καθώς και έγιναν προτάσεις για περαιτέρω έρευνα σχετικά με την χρήση βίντεο και ιστολογίων με σκοπό την ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων και την προώθηση της δια βίου μάθησης.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KASVIKI SOFIA.pdfΔιπλωματική Εργασία8.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.