Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35861
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚουντούρη, Φανή-
dc.contributor.authorΛαμπρανού, Αλίκη-
dc.date.accessioned2017-10-09T09:57:51Z-
dc.date.available2017-10-09T09:57:51Z-
dc.date.issued2017-09-23-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/35861-
dc.description.abstractΟ κύριος ρόλος των λαογραφικών και ιστορικών μουσείων, εκτός από τη διαφύλαξη της πολιτιστική κληρονομιάς, είναι η διαμόρφωση και η ενίσχυση της εθνικής ταυτότητας και της ιστορικής μνήμης. Παρόλα αυτά, πολλά μουσεία σήμερα έχουν επαναπροσδιορίσει το ρόλο τους, στοχεύοντας όχι μόνο στη συλλογή, έρευνα και έκθεση των μουσειακών αντικειμένων, αλλά και στην εκπαίδευση και ψυχαγωγία του κοινού τους. Για να πετύχουν τους παραπάνω στόχους, απαραίτητη για τα μουσεία κρίνεται η υιοθέτηση μιας επικοινωνιακής πολιτικής, η οποία θα μπορέσει να μεταδώσει τα μηνύματα που επιθυμεί το μουσείου, να προσελκύσει το κοινό και κατά συνέπεια να του προσφέρει γνώσεις και να το ψυχαγωγήσει. Πολύτιμος σύμμαχος σε αυτό το εγχείρημα αναδεικνύονται οι νέες τεχνολογίες, οι οποίες πλέον αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας και επικοινωνίας του μουσείου, το κάνουν πιο ελκυστικό και του εξασφαλίζουν εξέλιξη και βιωσιμότητα. Κύριο σκοπό της παρούσας μελέτης αποτελεί η διερεύνηση της πολιτιστικής επικοινωνίας, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο, στοχεύοντας παράλληλα στην ανάδειξη της σημασίας των νέων τεχνολογιών στην επιτυχημένη εφαρμογή της επικοινωνιακής στρατηγικής των πολιτιστικών οργανισμών. Η έρευνα αυτή επιδιώκει, επίσης, να αποτελέσει μια μικρή συνδρομή για την επικοινωνιακή πολιτική και τις νέες τεχνολογίες, ως μέσα ανάπτυξης και εξέλιξης των πολιτιστικών οργανισμών. Επίκεντρο της παρούσας έρευνας θα αποτελέσει η επικοινωνιακή στρατηγική του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος και του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, οργανισμών που χαρακτηρίζονται ως φορείς και διαμορφωτές της ιστορικής μνήμης.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationΑθανασοπούλου Α., Γλύτση Ε., Χαμπούρη-Ιωαννϊδου Αικ., (2003). «Οι Διαστάσεις των Πολιτιστικών Φαινομένων -Πολιτιστικό πλαίσιο» Τόμος Β, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιοel_GR
dc.relationΔάλλας, Κ., (2003), «Τεχνολογίες της Πληροφορικής, Διαδίκτυο και Πολιτιστική Επικοινωνία» στο Αθανασοπούλου Α., Δάλλας Κ., Μακρή Α., & Χαμπούρη - Ιωαννίδου Α., Πολιτιστική Επικοινωνία, Τόμος Β΄, Μέσα Επικοινωνίας, Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΚαστόρας Σ., (2002). «Αρχές και μέθοδοι επικοινωνίας», τόμος Α, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el_GR
dc.relationΠικοπούλου-Τσολάκη, Δ., (2002). «Οι διαστάσεις των πολιτιστικών φαινομένων», τόμος Γ, Πολιτισμός και εκπαίδευση, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el_GR
dc.subjectΕπικοινωνίαel_GR
dc.subjectΝέες τεχνολογίεςel_GR
dc.subjectΕθνική ταυτότηταel_GR
dc.subjectΜουσείοel_GR
dc.titleΕπικοινωνιακή πολιτική και νέες τεχνολογίες για την ανάπτυξη των πολιτιστικών οργανισμών: Συγκριτική μελέτη του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος και του Εθνικού Ιστορικού Μουσείουel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Thesisel_GR
dc.title.titlelatinCommunication policy and new technologies for the development of cultural organizations: A comparative study between Peloponnesian Folklore Institution and National Historical Museumel_GR
dc.description.abstractlatinThe main role of the folklore and historical museums, except for the preservation of the cultural heritage, is the configuration and the strengthening of the national identity and the historical memory. However, nowadays lots of museums have redefined their role, aiming not only to the collection, research and display, but also to the education and entertainment of their audience. In order to achieve the goals above, the museums are necessary to adopt a communication policy, which could transmit the museum’s messages, attract the audience, and as a consequence offer knowledge and entertainment. A valuable ally in this attempt is the new technologies, which change the operation and the communication of the museum, make it more attractive and ensure the development and the sustainability. The main aim of the present thesis is the study of the cultural communication, in theoretical and practical level, aiming, also, to the significance of the new technologies for a successful communication strategy. Moreover, this thesis aims to become a contribution for the communication policy and new technologies, as means of development for the cultural organizations. The focal point of the research is the Peloponnesian Folklore Foundation and the National Historical Museum, organizations that form the historical memory.el_GR
dc.bibliography.number10el_GR
dc.audienceΔιοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων / ΔΠΜ61el_GR
dc.coverage.pages110el_GR
dc.coverage.references52el_GR
dc.coverage.appendixes1el_GR
dc.description.otherΔιαγράμματα, εικόνεςel_GR
dc.contributor.advisor1Κουντούρη , Φανή-
dc.contributor.advisor2Νικολαΐδου, Αφροδίτη-
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Λαμπρανού Αλίκη - Τελικό.pdf
  Restricted Access
Κυρίως σώμα διπλωματικής2.21 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.