Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35852
Title: Διδασκαλία της Αγγλικής ως Δεύτερης Γλώσσας σε Νέο Μαθητή με Σύνδρομο Asperger: Μελέτη Περίπτωσης
Authors: ΤΟΠΤΣΙΔΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΔΗΜΑΚΟΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Keywords: TESOL;Young Learners;EFL;Asperger Syndrome;ASD;Εκμάθηση Αγγλικής Γλώσσας;Σύνδρομο Άσπεργκερ;Αυτισμός
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο αντικειμενικός σκοπός της συγκεκριμένης μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει μία συστηματική και σε βάθος ανάλυση του τρόπου με τον οποίο ένα δεκάχρονο αγόρι με σύνδρομο Asperger ξεκινάει να μαθαίνει την Αγγλική ως δεύτερη γλώσσα. Συνθέτει τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο εξατομικευμένων μαθημάτων Αγγλικής Γλώσσας στο σπίτι με τη γνώμη και άλλων ειδικών που ασχολούνται με το παιδί εντός ή εκτός του σχολικού του περιβάλλοντος. Αποτιμά την ισχύ των στοιχείων που πηγάζουν από την έρευνα αυτή και συνεκτιμά τη γνώμη του ίδιου του μαθητή για το εγχείρημά του. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, διαπιστώθηκε ότι ένας αρχάριος μαθητής με σύνδρομο Asperger μπορεί να προσεγγίσει την Αγγλική γλώσσα πιο εύκολα και αποδοτικά όταν η εκπαιδευτική διαδικασία πραγματοποιείται εξατομικευμένα και βασίζεται σε επικοινωνιακές μεθόδους. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να αποβεί ιδιαιτέρως ευεργετική, για τους ικανούς – τις περισσότερες φορές – μαθητές με σύνδρομο Asperger, κυρίως σε ό,τι αφορά τις λεκτικές τους δεξιότητες. Επιπρόσθετα, εκτιμάται ότι η εκμάθηση δεύτερης γλώσσας μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω την ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να θεωρείται μία θετική εκπαιδευτική εμπειρία που μπορεί να συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό, όχι μόνο στην πραγματοποίηση των τωρινών εκπαιδευτικών τους επιδιώξεων, αλλά και στην υλοποίηση των μελλοντικών τους φιλοδοξιών και σχεδίων. Συμπερασματικά, αυτή η μελέτη στοχεύει, αφ’ ενός στο να ενισχύσει την γνώση των καθηγητών Αγγλικής γλώσσας σε ό,τι αφορά την ιδιοσυγκρασία και την ιδιότυπη φύση των μαθητών με σύνδρομο Asperger και αφ’ ετέρου να τους προτείνει δυνητικά εφαρμόσιμες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Τέλος, παροτρύνει τους διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής στο να ενσωματώσουν στα Γενικά Σχολεία διακριτές εκπαιδευτικές μονάδες εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας για παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, διατυπώνοντας, έτσι, ξεκάθαρα την πρόθεσή τους να προωθήσουν περαιτέρω την πολιτική της «Εκπαίδευσης για Όλους».
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maria_Toptsidou_Dissertation_FINAL.pdfMaria Toptsidou, Postgraduate Dissertation2.4 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.