Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35850
Title: Απόψεις εκπαιδευτών ενηλίκων για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου από τους εκπαιδευόμενους
Authors: Σιτοπούλου, Αναστασία
metadata.dc.contributor.advisor: Λευθεριώτου, Πιέρα
Keywords: Μη τυπική εκπαίδευση;Αξιολόγηση;Τεχνικές αξιολόγησης;Διαστάσεις αξιολόγησης;Βελτίωση εκπαιδευτικής διεργασίας
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο ρόλος που διαδραματίζει ο εκπαιδευτής ενηλίκων κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διεργασίας επιδρά στην πορεία της μάθησης. Θεωρείται προτέρημα του εκπαιδευτή να δίνει τον λόγο στους εκπαιδευόμενούς του για να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους για τα θέματα που τους απασχολούν επί της εκπαιδευτικής διεργασίας. Ακόμη μεγαλύτερο προτέρημα του εκπαιδευτή είναι να ζητά να τον αξιολογήσουν οι εκπαιδευόμενοί του, να του αναφέρουν τι ήταν αυτό που τους ικανοποίησε από εκείνον και τι ήταν εκείνο που τους δυσαρέστησε, προκειμένου να βελτιωθεί ο ίδιος ως εκπαιδευτής, να ικανοποιηθούν οι προσδοκίες των εκπαιδευόμενων από τη συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και να επιτευχθούν οι στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος. Η αξιολόγηση πρέπει να λογίζεται ως βελτιωτική διαδικασία για κάθε πράξη και όχι ως επικριτική μέθοδος. Με την παρούσα μελέτη διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτών ενηλίκων μη τυπικής εκπαίδευσης για την αξιολόγηση ως διαδικασία που εντάσσεται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διεργασίας και την επίδρασή της στον ρόλο του εκπαιδευτή και στις εκπαιδευτικές του δεξιότητες. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτές εκφράζουν τις απόψεις τους περί της χρησιμότητας ενσωμάτωσης στην εκπαιδευτική διεργασία της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του εκπαιδευτή ενηλίκων από τους εκπαιδευόμενους. Αναφέρονται στις παραμέτρους που αρμόζει να εξετάζονται κατά την αξιολόγηση, σύμφωνα με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, αλλά και σύμφωνα με τις εμπειρίες τους, ως εκπαιδευτές και ως εκπαιδευόμενοι. Αναφέρονται επίσης στις παραμέτρους σύμφωνα με τις οποίες αξιολογούν στην πραγματικότητα οι εκπαιδευόμενοι τους εκπαιδευτές τους, καθώς επίσης και στις αιτίες που τυχόν επηρεάζουν την αξιολόγησή τους από τους εκπαιδευόμενους. Τέλος, επιχειρείται η σύγκριση της διαδικασίας αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που διοργανώνεται από το φορέα εκπαίδευσης με τη διαδικασία αξιολόγησης που διεξάγεται από τον εκπαιδευτή και στην οποία συμμετέχουν οι εκπαιδευόμενοι. Λέξεις-κλειδιά: Αξιολόγηση, τεχνικές αξιολόγησης, διαστάσεις αξιολόγησης, μη τυπική εκπαίδευση, βελτίωση εκπαιδευτικής διεργασίας.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.