Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35847
Title: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ EU No139/2014
Authors: ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Advisor: ΑΝΕΖΙΡΗ, ΟΛΓΑ
Keywords: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία θα αναλύσουμε διεξοδικά την διαδικασία πιστοποίησης ενός αεροδρομίου. Κατά την παραπάνω διαδικασία, η Αεροπορική Αρχή κάθε χώρας (στην Ελλάδα: η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) εξετάζει κατά πόσον σε ένα αεροδρόμιο τηρούνται οι απαιτήσεις/προδιαγραφές που ορίζονται στη σχετική νομοθεσία. Η διαδικασία καταλήγει στην έκδοση ενός Πιστοποιητικού Αεροδρομίου. Η Αρχή κάθε χώρας, δηλαδή, εξετάζει μεταξύ άλλων κατά πόσον υπάρχουν οι κατάλληλες διαγραμμίσεις/φωτισμοί/αποστάσεις από εμπόδια, αν υπάρχουν τα απαραίτητα εγχειρίδια και έγγραφα και επιχειρησιακές διαδικασίες, αν υπάρχουν οι ελάχιστες απαιτήσεις για Πυρόσβεση/Διάσωση. Όπου "σχετική νομοθεσία" εννοούνται κατ' ελάχιστο οι προβλέψεις της EASA και συγκεκριμένα οι απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού κανονισμού 139/2014. Ένα αεροδρόμιο θα πρέπει να διαθέτει πλήρεις, σύγχρονες και λειτουργικές υποδομές και εγκαταστάσεις διαδρόμου, αεροσταθμού, διαμορφώσεων περιβάλλοντος χώρου, ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή όλων των παραπάνω θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προδιαγραφές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια των Πτήσεων (EASA) και κατά συνέπεια να καλύπτει τις απαιτήσεις για την πιστοποίηση του σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής αυτής επιτροπής. Σε περίπτωση εύρεσης μη συμμορφούμενων στοιχείων όπως στα παραδείγματα που παρουσιάζονται στο παράρτημα, τότε θα πρέπει αυτά να αντιμετωπισθούν καταλλήλως ώστε αφού επανεξεταστούν και γίνουν διορθωτικές ενέργειες να αρθεί η μη συμμόρφωση έπειτα από νέα επιθεώρηση. Στην Ευρώπη, ισχύει ήδη ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 139/2014 (που είναι Κανονισμός και άρα έχει δεσμευτική ισχύ για όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.), ο οποίος προβλέπει ότι όσες πιστοποιήσεις έγιναν ως τις 31/12/2014 μπορούσαν να γίνουν με βάση τα πρότυπα της EASA, αλλά σε όσες γίνουν από 1/1/2015 και μετά θα πρέπει να εφαρμόζονται τα νέα -και ενίοτε αυστηρότερα- πρότυπα του ΕΚ 139/2014. Στην Ελλάδα, κάποια από τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν ήδη πιστοποιηθεί με βάση τις αρχές της EASA, θα πρέπει όμως η διαδικασία πιστοποίησης να γίνει από την αρχή και για τα ήδη πιστοποιημένα και για τα υπόλοιπα, ώστε να διαπιστωθεί η συμμόρφωση με τα πρότυπα του ΕΚ 139/2014. Επιπρόσθετα, στην εργασία αυτή, επιδιώκεται η θεωρητική προσέγγιση των πρότυπων του Ευρωπαϊκού κανονισμού 139/2014 είτε κατά την πιστοποίηση αεροδρομίου υπό τις αυστηρότερες προδιαγραφές του κανονισμού αυτού είτε κατά την κατασκευή νέου. Η δομή της εργασίας ακολουθεί μια συλλογιστική πορεία, ξεκινώντας από την βασική ανάλυση του σχεδιασμού και της λειτουργίας των αεροδρομίων και την σημαντικότητα τους, συνεχίζοντας με το πώς προέκυψε η ανάγκη της πιστοποίησης και καταλήγοντας στο σημαντικότερο κομμάτι που είναι η ανάλυση των προδιαγραφών που πρέπει να τηρούνται για την πιστοποίηση των αερολιμένων. Τέλος αναφέρονται και οι Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις των Αεροδρομίων διότι η ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον, που ποικίλλει από χώρα σε χώρα και από περιοχή σε περιοχή, ανατρέπει τον σχεδιασμό πολλών αεροδρομίων, που είχε στο παρελθόν ως επίκεντρο την βελτιστοποίηση της μεταφορικής ικανότητας του αεροδρομίου, την μεγιστοποίηση του αριθμού κινήσεων των αεροσκαφών και την διαρκή αύξηση του αριθμού των εξυπηρετούντων επιβατών.
Appears in Collections:ΔΙΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ ΔΙΠ-Διαμαντής.pdfΚυρίως άρθρο διπλωματικής εργασίας2.06 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.