Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35841
Title: Προτιμήσεις των Ελλήνων επισκεπτών για τα "έξυπνα ξενοδοχεία" στο Ηράκλειο της Κρήτης
Authors: Μπαριτάκη, Μαρία
Advisor: Αποστολάκης, Αλέξανδρος
Keywords: Κρήτη, Έξυπνο Ξενοδοχείο, Έξυπνη Τεχνολογία, Προθυμία για Πληρωμή;Crete, Smart Hotel, Smart Technology, Willingness to Pay
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Περίληψη: Η ιδέα του «έξυπνου ξενοδοχείου» περιλαμβάνει τον τρόπο που οι διαχειριστές θα παρουσιάσουν ένα καινοτόμο προϊόν / υπηρεσία στους επισκέπτες, που αφενός θα εξατομικεύσει τη διαμονή τους και αφετέρου θα ενισχύει την ευαισθησία τους ως προς τη προστασία του περιβάλλοντος. Η κατευθυντήρια αρχή της παρούσας μελέτης αφορά την αποδοχή και υιοθέτηση της ιδέας των «έξυπνων ξενοδοχείων». Πεδίο έρευνας ορίστηκε το Ηράκλειο της Κρήτης που θεωρείται ένας δημοφιλής τουριστικός και πολιτιστικός προορισμός. Για το σκοπό της παρούσας εργασίας διεξήχθη πρωτογενής έρευνα και η συλλογή των στοιχείων έγινε μέσω της χρήσης δομημένου ερωτηματολογίου. Το μέγεθος του δείγματος είναι 500 ημεδαποί επισκέπτες στα ξενοδοχεία του Ηρακλείου της Κρήτης. Η ανάλυση των συλεχθέντων στοιχείων και των ερευνητικών υποθέσεων έγινε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS. Η διερεύνηση των προτιμήσεων των Ελλήνων επισκεπτών, θα οδηγήσει σε σημαντικά συμπεράσματα για την ετοιμότητα τους να αποδεχτούν και να στηρίξουν οικονομικά (willingness to pay) τις διαχειριστικές πρωτοβουλίες. Ως εκ τούτου θα εξεταστούν τα χαρακτηριστικά των επισκεπτών που επιλέγουν ένα «έξυπνο ξενοδοχείο» αλλά και η σχέση τους με τις πράσινες πρακτικές ενέργειας με τις οποίες είναι εξοικειωμένοι στην καθημερινότητα τους. Με τα αποτελέσματα αυτής της ερευνητικής προσέγγισης τόσο οι ξενοδόχοι όσο και οι εκπρόσωποι της πολιτείας θα έχουν την δυνατότητα να επαναξιολογήσουν και να επαναπροσδιορίσουν την βασική μελλοντική στόχευση της ξενοδοχειακής πολιτικής που ακολουθείται προσαρμοσμένη ανά περιοχή. Η εμπειρική ανάλυση έδειξε ότι οι Έλληνες επισκέπτες είναι εξοικειωμένοι με την έννοια του έξυπνου ξενοδοχείου. Ως εκ τούτου παρουσιάζουν θετική στάση να παραμείνουν σε ένα ξενοδοχείο που εφαρμόζει πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον. Επιπλέον οι ερωτηθέντες στην έρευνα υποστήριξαν σε ικανοποιητικό βαθμό (με θετική απόκριση) τις πολιτικές που αποσκοπούν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και νερού. Αλλά είχαν μια συγκράτηση ή άγνοια όσο αφορά την τακτική της επαναχρησιμοποίησης λινών και κλινοσκεπασμάτων. Όσο αφορά τη πρόσθεση τους να καταβάλουν επιπλέον αντίτιμο για τη διαμονή τους σε ξενοδοχείο που εφαρμόζει πράσινες πρακτικές ναι μεν παρουσίασαν θετική πρόθεση αλλά και ουδετερότητα ή ακόμα και άρνηση να δεχτούν πρόσθετη επιβάρυνση. Αυτό οφείλετε προφανώς στην μέχρι τώρα αρνητική εκτίμηση των επισκεπτών για ενέργειες ή πρωτοβουλίες που προβαίνουν οι διαχειριστές των ξενοδοχείων. Στα εμπειρικά αποτελέσματα φάνηκε ότι η ηλικία, το εισόδημα και το εκπαιδευτικό επίπεδο των ερωτηθέντων έπαιξαν σημαντικό ρόλο ως προς το προσδιορισμό των προτιμήσεων για τα «έξυπνα ξενοδοχεία». Λέξεις κλειδιά: Κρήτη, Έξυπνο Ξενοδοχείο, Έξυπνη Τεχνολογία, Προθυμία για Πληρωμή
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε Μπαριτάκη Μαρία 2017.pdfΚυρίως Σώμα Διπλωματικής1.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.