Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35820
Title: Ανάπτυξη της γνώσης του λεξιλογίου μίας δυσλεξικής μαθήτριας της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας μέσω της διδασκαλίας γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών
Authors: Ζαχαράκη, Σοφία
Advisor: Αντωνίου, Φαίη
Keywords: δυσλεξία;λεξιλόγιο;γνωστικές στρατηγικές;μεταγνωστικές στρατηγικές;η Αγγλική ως ξένη γλώσσα;dyslexia;vocabulary;cognitive strategies;metacognitive strategies;EFL
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στο να διερευνήσει πώς η σαφής διδασκαλία στρατηγικών επηρεάζει τη γνώση λεξιλογίου (όσον αφορά τόσο το δεκτικό όσο και το εκφραστικό λεξιλόγιο) και την επίγνωση στρατηγικών μιας δυσλεξικής μαθήτριας. Η συμμετέχουσα είναι μια Ελληνίδα μαθήτρια δημοτικού σχολείου με δυσλεξία, που μαθαίνει την αγγλική ως ξένη γλώσσα εδώ και δυόμιση χρόνια. Η ερευνήτρια χρησιμοποίησε τη σαφή διδασκαλία για να διδάξει τις γνωστικές στρατηγικές της συσχέτισης, της δοκιμής, της χρήσης συγκειμένου, της απεικόνισης και της ομαδοποίησης και τις μεταγνωστικές στρατηγικές του σχεδιασμού, της παρακολούθησης, της αξιολόγησης και του ελέγχου της μάθησης από την ίδια τη μαθήτρια. Η ερευνητική μέθοδος που υιοθετήθηκε ήταν η εκτεταμένη ατομική ανάλυση συμπεριφοράς ακολουθώντας το σχεδιασμό ΑΒ, που αποτελείται από δύο φάσεις, τη βασική φάση και τη φάση χειρισμού, και στην οποία το υποκείμενο λειτουργεί ως έλεγχος του ίδιου του του εαυτού. Κατά τη διάρκεια της βασικής φάσης (η οποία διήρκησε για 4 συνεδρίες), η συμμετέχουσα διδάχτηκε βάσει της παραδοσιακής μεθόδου του ορισμού της σημασίας των άγνωστων λέξεων. Η γνώση λεξιλογίου και η επίγνωση των στρατηγικών μετρήθηκε χρησιμοποιώντας αντίστοιχα τεστ στο τέλος κάθε συνεδρίας. Στη συνέχεια, ξεκίνησε η φάση χειρισμού (που διήρκησε για 10 συνεδρίες) και εφαρμόστηκε η παρέμβαση• η συμμετέχουσα διδάχτηκε σαφώς τις προαναφερθείσες γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές προκειμένου να αναπτύξει τη γνώση λεξιλογίου και την επίγνωση στρατηγικών, τα οποία μετρήθηκαν ξανά με τη χρήση των αντίστοιχων τεστ. Τα δεδομένα έδειξαν ότι η επίδοση μιας δυσλεξικής μαθήτριας που διδάχτηκε σαφώς τις στρατηγικές βελτιώθηκε όσον αφορά τόσο τη γνώση του δεκτικού όσο και του εκφραστικού λεξιλογίου (πετυχαίνοντας καλύτερα αποτελέσματα στο πρώτο σε σχέση με το δεύτερο), ενώ αυξήθηκε επίσης η επίγνωση των στρατηγικών.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΖΑΧΑΡΑΚΗ ΣΟΦΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παραρτήματα3.94 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.