Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35810
Title: Έρευνα της επικοινωνιακής στρατηγικής των δημόσιων βιβλιοθηκών: Η περίπτωση της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Σερρών
Authors: Φωστηρόπουλος, Κωνσταντίνος
Advisor: Μυλωνά, Ιφιγένεια
Keywords: Δημόσιες βιβλιοθήκες, επικοινωνιακή στρατηγική, κοινό, μάρκετινγκ.;Public libraries, communication strategy, public, marketing.
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η προώθηση της εικόνας ενός πολιτιστικού οργανισμού αποτελεί στρατηγική επιλογή που εγγυάται τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξή του, ενώ η δημιουργία μιας συγκεκριμένης, αναγνωρίσιμης πολιτιστικής «ταυτότητας» (branding) συνεισφέρει στη συνολική αξία του πολιτιστικού οργανισμού. Στην παρούσα έρευνα εξετάζεται η επικοινωνιακή στρατηγική, τα μέσα επικοινωνίας και οι επικοινωνιακές δράσεις που εφαρμόζει η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών , ενώ, παράλληλα, επιχειρείται να δομηθεί ένα σχέδιο επικοινωνιακής στρατηγικής και στρατηγικής μάρκετινγκ που θα προωθεί, στοχευμένα, τα πολιτιστικά της αγαθά και θα συμβάλει στην ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη του κοινού της σε οργανωμένη και συστηματική βάση. Το αντικείμενο της έρευνας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης και της ψηφιο-επικοινωνιακής παγκοσμιοποίησης για δύο κυρίως λόγους. Αφενός, διότι μέσω των μορφωτικών, εκπαιδευτικών, πολιτιστικών και πληροφοριακών δραστηριοτήτων των δημόσιων βιβλιοθηκών αναδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος και η επιρροή τους στην τοπική πολιτιστική ανάπτυξη και στην εξέλιξη του πνεύματος και των ιδεών, αλλά και η συμβολή τους στη διά βίου μάθηση των πολιτών. Αφετέρου, διότι, ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας επικοινωνιακής στρατηγικής βασισμένης σε ένα σύγχρονο επικοινωνιακό σχέδιο μάρκετινγκ συνιστά προϋπόθεση αποφασιστικής σημασίας για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη μιας δημόσιας βιβλιοθήκης, την ευαισθητοποίηση και προσέλκυση του κοινού και την παροχή ποιοτικών πολιτιστικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών που θα ικανοποιούν, συστηματικά και σε μεγάλο βαθμό, τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις προσδοκίες του κοινού. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στηρίχτηκε σε δευτερογενή δεδομένα που συλλέχθηκαν από την ιστοσελίδα της ΔΚΒΣ και σε πρωτογενή δεδομένα που συλλέχθηκαν με τις μεθόδους του ερωτηματολογίου, το οποίο διανεμήθηκε και συμπληρώθηκε από το κοινό της βιβλιοθήκης, και της συνέντευξης από τη Δ/ντρια της βιβλιοθήκης. Το μοντέλο της επικοινωνιακής στρατηγικής που προτείνεται στηρίζεται σε στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05-10-2017 ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΑΠ_teliko!!.pdfΔιπλωματική Εργασία2.09 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.