Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35802
Title: H επίδραση μιας διαδικτυακής ομάδας συζήτησης (discussion forum) στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων από μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Authors: Λοπάρνου, Αλίκη
Advisor: Κολέζα, Ευγενία
Keywords: Διαδικτυακή ομάδα συζήτησης;Επίλυση προβλημάτων;Αλληλεπίδραση;Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Τα διαδικτυακά περιβάλλοντα συνεργατικής μάθησης παρέχουν ένα πλαίσιο διδακτικού σχεδιασμού σύμφωνο με τη φιλοσοφία των σύγχρονων θεωριών μάθησης. Μια δημοφιλής τεχνολογία του Διαδικτύου είναι η ασύγχρονη ομάδα συζήτησης που ως εργαλείο συνεργατικής μάθησης έχει προσελκύσει εκπαιδευτικό και ερευνητικό ενδιαφέρον. Οι ερευνητές συμφωνούν ως προς τα παιδαγωγικά οφέλη που μπορούν να προκύψουν μέσα από τη χρήση αυτής της τεχνολογίας, στο πλαίσιο κατάλληλα σχεδιασμένων δραστηριοτήτων, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων την ανάγκη βαθύτερης μελέτης της αλληλεπίδρασης μεταξύ των εκπαιδευόμενων. Η εργασία αυτή διερευνά αν η διαδικτυακή ομάδα συζήτησης μπορεί να αξιοποιηθεί ως εργαλείο επίλυσης προβλημάτων ώστε να προαχθεί η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επίσης, διερευνά τις απόψεις των μαθητών σχετικά με τη διαδικτυακή ομάδα συζήτησης ως εργαλείο συνεργατικής μάθησης, τους παράγοντες που λειτουργούν ενθαρρυντικά ή αποθαρρυντικά στη συμμετοχή τους και τον βαθμό ικανοποίησής τους από τη συμμετοχή τους στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων μέσω της διαδικτυακής ομάδας συζήτησης. Πρόκειται για μια μελέτη περίπτωσης που αφορά 14 τελειόφοιτους μαθητές και μαθήτριες Επαγγελματικού Λυκείου χωρισμένους σε δύο ισάριθμες ομάδες. Οι μαθητές συμμετείχαν για 5 εβδομάδες σε ομάδες συζήτησης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle ώστε να επιλύσουν από κοινού προβλήματα που αφορούσαν σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της ειδικότητάς τους. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν το περιεχόμενο των μηνυμάτων που αντάλλαξαν οι μαθητές μέσω των ομάδων συζήτησης, τα ερωτηματολόγια για την καταγραφή των απόψεων τους και τα αρχεία καταγραφής της πλατφόρμας. Τα ευρήματα της έρευνας κατέδειξαν την αποδοχή του εγχειρήματος από τους περισσότερους μαθητές οι οποίοι ενεργοποιήθηκαν, ενεπλάκησαν σε διαδικασία ανταλλαγής μηνυμάτων και συνεισέφεραν συνεργαζόμενοι στην επίλυση των προβλημάτων που τους τέθηκαν. Τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για σχεδιασμό παρόμοιων εκπαιδευτικών δράσεων και για διεξαγωγή ερευνών μεγάλης κλίμακας σε όλους τους τύπους σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και σε άλλα μαθήματα προκειμένου να διερευνηθεί περαιτέρω η δυνατότητα συμβολής των ασύγχρονων διαδικτυακών ομάδων συζήτησης στη βελτίωση της αλληλεπίδρασης αλλά και σε άλλα ζητούμενα της μαθησιακής διεργασίας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΛΟΠΑΡΝΟΥ ΑΛΙΚΗ.pdfΔιπλωματική Εργασία3.9 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.