Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35801
Title: Ο τρόπος διοίκησης που εφαρμόζουν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η σχέση του με τη διαχείριση των συγκρούσεων στο σχολείο. Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Authors: Λαουλάκου, Αναστασία
Advisor: Παυλινέρη, Παναγιώτα
Keywords: διοίκηση;διευθυντής;σύγκρουση;διαχείρηση συγκρούσεων;πρωτοβάθμια εκπαίδευση;management style;principle;conflict;conflict management;primary education.
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Α' Πειραιά για τον τρόπο διοίκησης που εφαρμόζουν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και το πώς αυτός σχετίζεται με τον τρόπο που διαχειρίζονται τις συγκρούσεις. Το δείγμα αποτέλεσαν 110 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούσαν σε δημόσια σχολεία της Περιφέρειας Α' Πειραιά. Η ερευνήτρια χρησιμοποίησε ως ερευνητική μέθοδο την ποσοτική προσέγγιση και ως εργαλείο για τη μέτρηση των απόψεων των εκπαιδευτικών χρησιμοποίησε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Η στατιστική επεξεργασία και η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι ο πιο συχνός τύπος συγκρούσεων που εκδηλώνεται στο σχολείο είναι αυτός μεταξύ των μαθητών. Οι κυριότερες αιτίες που προκαλούν τις συγκρούσεις είναι οι διαφορές στις αντιλήψεις, τις αξίες και τον τρόπο συμπεριφοράς καθώς και τα προβλήματα στην επικοινωνία. Ως σημαντικότερες συνέπειες των συγκρούσεων παρουσιάζονται η αύξηση του εργασιακού άγχους και τα εμπόδια στην επικοινωνία αλλά και η αναζήτηση καλύτερων τρόπων επίλυσης των προβλημάτων. Η έρευνα βρήκε πως οι διευθυντές διοικούν τις σχολικές μονάδες κυρίως με δημοκρατικό/συμμετοχικό τρόπο και επιλύουν τις συγκρούσεις με συνεργασία, συμβιβασμό και εξομάλυνση. Επιπλέον, βρήκε ότι υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στον τρόπο διοίκησης των διευθυντών και τον τρόπο διαχείρισης των συγκρούσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν για κριτικό αναστοχασμό των διευθυντών, αλλά και κατά την επιμόρφωσή τους ως σημείο αναφοράς για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση συγκρουσιακών καταστάσεων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ. Ε. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΛΑΟΥΛΑΚΟΥ.pdfΔιπλωματική Εργασία1.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.