Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35796
Title: Οι πεποιθήσεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και την αυτο-αποτελεσματικότητά τους ως παράμετροι σχεδιασμού ενός επιμορφωτικού προγράμματος για την επαγγελματική τους ανάπτυξη
Authors: Κουτσουράκη, Στυλιανή
Advisor: Γιαννακοπούλου , Ελένη
Keywords: Διαφοροποίηση της διδασκαλίας;αντιλήψεις;αυτο-αποτελεσματικότητα;επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών;επιμόρφωση εκπαιδευτικών;πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας συνιστά τη σύγχρονη διδακτική πρόταση που μπορεί να αναδομήσει την παραδοσιακή τάξη συμπεριλαμβάνοντας όλους τους μαθητές με ποικίλες ικανότητες, ενδιαφέροντα και μαθησιακά προφίλ και να διαχειριστεί αποτελεσματικά την αυξανόμενη ανομοιογένεια του μαθητικού πληθυσμού. Αποτελεί ένα δύσκολο έργο για τους εκπαιδευτικούς επειδή απαιτεί έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης για το πρόγραμμα σπουδών και τη διδασκαλία. Από την εμπειρία και την έρευνα αναδεικνύεται η ανάγκη επαγγελματικής ανάπτυξης, συστηματικής και συνεπούς υποστήριξης των εκπαιδευτικών, η οποία αναμένεται να μεγιστοποιήσει τις προσπάθειές τους για τη διαχείριση της διαφορετικότητας των μαθητών. Η παρούσα εργασία διερεύνησε παράγοντες που αφορούν τους εκπαιδευτικούς και μπορούν να συνεισφέρουν στο σχεδιασμό ενός αποτελεσματικού προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξής τους σε θέματα διαφοροποίησης της διδασκαλίας, ένα πεδίο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, που δεν έχει μελετηθεί επαρκώς στην Ελλάδα. Η ερευνήτρια χορήγησε σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο κατέγραψε τις αντιλήψεις τους τόσο για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, όσο και για την αυτο-αποτελεσματικότητά τους και τις ανάγκες τους προκειμένου να αξιοποιούν στρατηγικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας και να ανταποκρίνονται στα διαφορετικά προφίλ των μαθητών τους. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 151 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κρήτης και Αττικής. Ανάμεσα στα σημαντικότερα συμπεράσματα συγκαταλέγονται τα παρακάτω: Οι εκπαιδευτικοί είναι πολύ θετικά προσκείμενοι στις βασικές αρχές και παραδοχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και έχουν θετική άποψη για την αυτο-αποτελεσματικότητά τους. Διατυπώνουν με έμφαση την ανάγκη για επιμόρφωση-επαγγελματική ανάπτυξη και για ενδοσχολική υποστήριξη για την εφαρμογή της. Συνάγεται ότι ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα ενδείκνυται να στοχεύσει πρωταρχικά στην ενίσχυση της αυτο-αποτελεσματικότητάς τους. Εκτός από την παροχή γνώσεων οφείλει να περιλαμβάνει και φάσεις εφαρμογής, εποπτείας και ανατροφοδότησης. Προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στους νεότερους εκπαιδευτικούς. Στα περιεχόμενα, τέλος, πρέπει να συμπεριληφθούν θέματα σχεδιασμού και οργάνωσης της διδασκαλίας και διαχείρισης της τάξης με παράλληλες δράσεις ενδοσχολικής υποστήριξης για την εφαρμογή διαφοροποιημένων πρακτικών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία---Κουτσουράκη Στέλα--Τελικό κείμενο.pdfΔιπλωματική εργασία στο πλαίσιο Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών2.13 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.