Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35793
Title: Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Authors: ΦΩΤΙΑΔΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Advisor: ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Keywords: στρατηγικός προγραμματισμός, σχολικές μονάδες, επαγγελματική εκπαίδευση, διοίκηση, ηγεσία, Νομός Φλώρινας
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο στρατηγικός προγραμματισμός μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών οργανισμών. Ωστόσο, αρκετά είναι τα προβλήματα που χαρακτηρίζουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με κυριότερο τον συγκεντρωτικό του χαρακτήρα, αλλά και το γραφειοκρατικό μοντέλο διοίκησης, που εμποδίζουν την αποτελεσματική εφαρμογή του στρατηγικού προγραμματισμού. Επίσης, οι σχολικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης διέπονται από επιπρόσθετα προβλήματα. Σε αυτό το πλαίσιο, τίθεται το ερώτημα κατά πόσο μπορεί ο στρατηγικός προγραμματισμός να συμβάλει στη βελτίωση της λειτουργίας αυτών των μονάδων. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης σχετικά με τον στρατηγικό προγραμματισμό και την ηγεσία των σχολικών μονάδων, καθώς και πώς οι έννοιες αυτές μπορούν να βοηθήσουν δραστικά στη βελτίωση της σχολικής μονάδας. Η έρευνα διεξήχθη με τη μικτή μέθοδο, με τη χορήγηση ερωτηματολογίου σε 80 διευθυντές και εκπαιδευτικούς και τη διεξαγωγή συνεντεύξεων σε 2 διευθυντές σε σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης στο Νομό Φλώρινας. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν τα προβλήματα που χαρακτηρίζουν τις σχολικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης, αλλά και πως το μοντέλο διοίκησης που χρησιμοποιείται, η εκπαιδευτική διοίκηση, οδηγεί σε μικρό βαθμό στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, ενώ παράλληλα δεν απαντά σε μεγάλο βαθμό στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και των μαθητών. Παράλληλα, βρέθηκε πως ο στρατηγικός προγραμματισμός εφαρμόζεται σε αρκετά μεγάλο βαθμό στις σχολικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης, αλλά χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια για την εφαρμογή των λειτουργιών του ελέγχου και της αξιολόγησης, καθώς και της αξιολόγησης και αξιοποίησης των ευρημάτων, προς την παραγωγή κατευθύνσεων πολιτικής για το μέλλον. Επίσης, χρειάζεται αλλαγή του μοντέλου διοίκησης, με μεγαλύτερο άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΧΡΙΣΤΙΝΑ_ΦΩΤΙΑΔΟΥ_96873.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.