Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35792
Title: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΖΕΠ1, ΖΕΠ2, ΔΥΕΠ)
Authors: Μαρούλη, Ελπινίκη
Advisor: Μάγος, Κωνσταντίνος
Keywords: Εκπαίδευση προσφύγων μαθητών/τριών στο δημοτικό σχολείο;Το προσφυγικό τραύμα;Αντιλήψεις;Εκπαίδευση ενηλίκων;Επιμορφωτικές ανάγκες;Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης;Education of refugee students in elementary school;The refugee trauma;Perceptions;Adult education;Training needs;Teacher training for Primary Education
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων και των επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών που εργάζονται από τον Οκτώβριο του 2016 σε Δομές Εκπαίδευσης ΖΕΠ1, ΖΕΠ2 και ΔΥΕΠ προσφύγων μαθητών σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Α’, Γ’ και Δ’ Δ/νσεων Αθήνας. Επιλέχτηκε η ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση, στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιήθηκε τριγωνισμός (τριγωνοποίηση δεδομένων). Συγκεκριμένα, εφαρμόστηκε βολική δειγματοληψία ή δειγματοληψία σκοπιμότητας και χρησιμοποιήθηκε η ημι-δομημένη συνέντευξη για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνάς μας. Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες/ουσες της έρευνάς μας ήταν 16 εκπαιδευτικοί, νεαρά άτομα του κλάδου ΠΕ70- Δασκάλων, 4 από τους οποίους είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και 12 είναι αναπληρωτές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι στην πλειοψηφία τους οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί από τις σπουδές τους και την ως τώρα εμπειρία τους δεν αισθάνονται αποτελεσματικοί για να εκπαιδεύσουν τους πρόσφυγες μαθητές τους. Προκειμένου να ανταποκριθούν στο πολυσύνθετο έργο τους, έχουν ανάγκη να επιμορφωθούν σε θέματα κουλτούρας, πολιτισμού, εκπαιδευτικών συστημάτων και γλώσσας από τα οποία προέρχονται οι μαθητές τους. Ακόμα δεν γνωρίζουν πώς να διδάσκουν την ελληνική ως δεύτερη ξένη γλώσσα και για την ενίσχυση και υποστήριξη των μαθητών, οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να υποστηριχτούν σε θέματα Ψυχολογίας, Συμβουλευτικής και Ψυχοκοινωνικής υποστήριξης. Από την άλλη μεριά όμως, το έμπρακτο ενδιαφέρον που έδειξαν για την προσφυγική εμπειρία και τα βιώματα των μαθητών τους, το υποστηρικτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον που δημιούργησαν, απέδειξε την αναδυόμενη διαπολιτισμική ικανότητά τους, η οποία πρέπει να ενισχυθεί μέσα από κατάλληλες επιμορφώσεις βασισμένες στις αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Η σχολική τάξη και το σχολείο αποδεικνύεται ο χώρος που μπορεί να προσφέρει το αίσθημα του ανήκειν στους πρόσφυγες μαθητές του, μέσα σε ένα γενικότερο κοινωνικό, πολιτικό και πολιτισμικό πλαίσιο, που συνεχώς αλλάζει.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΑΡΟΥΛΗ ΕΛΠΙΝΙΚΗ - ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΔιπλωματική εργασία2.29 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.