Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35791
Title: Διερεύνηση απόψεων των Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Λάρισας ως προς τα κριτήρια και τον τρόπο επιλογής τους σύμφωνα με τον νόμο 4327/2015.
Authors: Λέτσιος, Ιωάννης
Advisor: Ζακόπουλος, Βασίλειος
Keywords: Πλαίσιο επιλογής Διευθυντών;εκπαιδευτική διοίκηση;σχολική ηγεσία;απόψεις Διευθυντών σχολικών μονάδων;Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση;Directors selection framework;education management;educational administration;Views of Principals of school units;Primary Education
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα μελέτη διερευνώνται οι απόψεις που έχουν οι Διευθυντές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τα κριτήρια και τις διαδικασίες επιλογής τους που όρισε ο νόμος 4327/2015. Για την υλοποίηση της ερευνητικής εργασίας ακολουθήθηκε η μέθοδος της ποσοτικής προσέγγισης και χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, στο οποίο συμμετείχαν 82 εν ενεργεία Διευθυντές του νομού Λάρισας. Η επεξεργασία και η ανάλυση αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του στατιστικού προγράμματος SPPS. H ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι ερωτώμενοι Διευθυντές αποδέχονται τον ενεργό ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων στις διαδικασίες για την επιλογή τους. Είναι όμως έντονα επιφυλακτικοί όσον αφορά στην αποφασιστική αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων μέσω της ψηφοφορίας στην επιλογή του Διευθυντή σχολείου. Με βάση τα πορίσματα της έρευνας ο προβληματισμός αυτός μπορεί να αρθεί, εφόσον ενσωματωθούν στην υφιστάμενη διαδικασία κριτήρια που μπορεί να παρέχουν μετρήσιμα αποτελέσματα. Τα κριτήρια αυτά είναι «Σπουδές στον τομέα της εκπαιδευτικής διοίκησης», «Βαθμός επιτυχίας σε τεστ προσωπικότητας, ικανότητας και καταστάσεων», «Συνέντευξη», «Βαθμός επιτυχίας σε γραπτό διαγωνισμό» και «Εκθέσεις αξιολόγησης για το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο». Επίσης, από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι τα τέσσερα κριτήρια επιλογής, διοικητικής εμπειρίας, προσωπικότητας, εκπαιδευτικής και διδακτικής υπηρεσίας και της επιστημονικής – παιδαγωγικής κατάρτισης είναι αποδεκτά και σε υψηλό βαθμό θεωρούνται αξιόπιστα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία Λέτσιου Ιωάννη 97848.pdfΠτυχιακή εργασία1.53 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.