Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35789
Title: Επαγγελματική μάθηση στο σχολείο, επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτική ηγεσία: Διερεύνηση της σχέσης στις σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Authors: Κρόκος, Σπυρίδων
metadata.dc.contributor.advisor: Δάρρα, Μαρία
Keywords: επαγγελματική μάθηση στο σχολείο;professional learning in school;τεχνικές επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο;professional learning techniques in school;επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών;teachers professional development;σχολική ηγεσία;school leadership
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Το ερευνητικό ενδιαφέρον για την παρούσα εργασία, εδράζεται στην ανάγκη επαναπροσδιορισμού της επαγγελματικής μάθησης των εκπαιδευτικών, ως συνέπεια ευρύτερων μεταβολών που παρατηρούνται σε διεθνές επίπεδο. Η εργασία επιδιώκει την αποτύπωση της εμπειρίας και την καταγραφή των απόψεων, εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναφορικά με τη συμβολή της επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο, στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Παράλληλα διερευνάται η συμβολή της σχολικής ηγεσίας στη δημιουργία συνθηκών που μπορούν να επιδράσουν θετικά τόσο στην εφαρμογή τεχνικών και πρακτικών επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο όσο και στην εν γένει επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση και ο θεωρητικός προβληματισμός που ακολούθησε, ανέδειξε τη θετική στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στην επιμόρφωση, στη βάση των διαπιστωμένων αναγκών τους. Αποτυπώθηκε η συμβολή των τεχνικών επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο (mentoring- coaching, εξωτερικός συνεργάτης, ΕΚΜ/Π, Ο.Κ.Φ., ομάδες μελέτης, εκπαιδευτική έρευνα, συνεργατική μάθηση, ενδοσχολική επιμόρφωση κ.λπ.) στις διαπιστωμένες ανάγκες των εκπαιδευτικών, στον ενεργό πειραματισμό, στη βιωματικότητα, στη συνεργατικότητα, στον αναστοχασμό. Ταυτόχρονα η επαγγελματική μάθηση στο σχολείο συνδέθηκε με σύγχρονα ιδεώδη και ευρύτερες προοπτικές όπως ο εκδημοκρατισμός της εκπαίδευσης, η αποκεντρωμένη εκπαιδευτική πολιτική, η εφαρμογή της με χρήση των Τ.Π.Ε., οι νέοι ρόλοι του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων στο σύγχρονο σχολείο. Η προσέγγιση που εφαρμόστηκε ήταν η ποσοτική έρευνα και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε, το ερωτηματολόγιο. Τα ερευνητικά τεκμήρια αποδεικνύουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες/ μη- τυπικές μορφές επαγγελματικής μάθησης αλλά και σε τεχνικές/ πρακτικές επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο. Παρατηρείται μία μεγαλύτερη συμμετοχή σε δραστηριότητες επαγγελματικής μάθησης, που προσιδιάζουν περισσότερο προς τον παραδοσιακό τρόπο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (σεμινάρια, συνέδρια, μελέτη επαγγελματικής βιβλιογραφίας, διάλογος με συναδέλφους κ.λπ.) ωστόσο από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε τεχνικές/ πρακτικές επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο, φαίνεται ότι η επίδρασή τους είναι μεγάλη στην επαγγελματική τους ανάπτυξη. Επίσης διαπιστώνεται η διάθεση των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε περισσότερες δραστηριότητες επαγγελματικής ανάπτυξης και επιβεβαιώνεται η επίδραση του διευθυντή της σχολικής μονάδας στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Φαίνεται τελικά ότι η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, απαιτεί μία στροφή προς τη διερεύνηση των αναγκών, των αναστολών και των επιδιώξεων του ίδιου του εκπαιδευτικού. Αυτό περιλαμβάνει μία οπτική που θα αναγνωρίζει τον εκπαιδευτικό, πέρα από επιστήμονα και ως άνθρωπο.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική_Εργασία_Κρόκος.pdf
  Restricted Access
Διπλωματική εργασία3.8 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.