Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35788
Title: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (PROJECT) ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Authors: Αναστασόπουλος, Κοσμάς
Advisor: ΣΥΤΖΙΟΥΚΗ , ΜΑΡΙΑ
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;η μέθοδος Project;Adult Education;Second Chance Schools;the Project Method
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) ιδρύθηκαν στην Ελλάδα το 1997 και κύριος σκοπός τους είναι η συνολική ανάπτυξη των ενήλικων εκπαιδευόμενων, η ολοκλήρωση της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, αλλά και η ενεργής και επαρκής συμμετοχή τους στην πολιτιστική, πολιτική και οικονομική ζωή της κοινωνίας. Για την πραγματοποίηση αυτού του σκοπού απαιτούνται κατάλληλες μέθοδοι διδασκαλίας και ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως η μέθοδος project, που ενισχύει την άμεση και ενεργή εμπλοκή των ενηλίκων εκπαιδευομένων στην διαδικασία της μάθησης. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των σπουδαστών των Σ.Δ.Ε. ως προς την εφαρμογή της μεθόδου project στην διδασκαλία των μαθημάτων. Ως επιμέρους στόχοι τέθηκαν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευόμενων ως προς τις γνώσεις, δεξιότητες στα μαθήματα που εφαρμόστηκε η μέθοδος project, η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευόμενων ως προς τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στα μαθήματα που εφαρμόστηκε η μέθοδος αυτή και η αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευόμενων ως προς τις διαφορές που βλέπουν στις γνώσεις και τις δεξιότητές τους σε σχέση με άλλα μαθήματα στα οποία δεν εφαρμόζεται η μέθοδος project. Στη παρούσα εργασία επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου ως η πιο κατάλληλη, εφόσον στόχος της ήταν η διερεύνηση των βαθύτερων αντιλήψεων, απόψεων των ερωτώμενων σχετικά με την εφαρμογή της μεθόδου project, τα οφέλη της και οι δυσκολίες που συνάντησαν οι εκπαιδευόμενοι κατά την εφαρμογή της. Για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό SPSS v.23. Στο πλαίσιο της ανάλυσης των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η επαγωγική και η περιγραφική στατιστική. Η έρευνα έδειξε ότι βελτιώθηκε σημαντικά το γνωστικό επίπεδο των εκπαιδευόμενων και αναπτύχθηκαν οι επικοινωνιακές δεξιότητες τους. Το πιο δυνατό σημείο της μεθόδου project σύμφωνα με τους περισσότερους σπουδαστές είναι η ενίσχυση του πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευομένων ενώ ως μόνο αδύναμο σημείο της μεθόδου καταγράφηκε η έλλειψη επαρκούς χρόνου κάτι που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι σπουδαστές που φοιτούν στα Σ.Δ.Ε. Τέλος, παρατηρήθηκε ότι η μέθοδος project χρησιμοποιείται πολύ συχνά ως εκπαιδευτική μέθοδος σε όλα τα Σ.Δ.Ε. που συμμετείχαν στη παρούσα έρευνα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomatiki_Anastasopoulos.pdfδιπλωματική εργασία2.7 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.