Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35785
Title: Κοινωνικές, συναισθηματικές και γλωσσικές δεξιότητες ενός μαθητή με σύνδρομο Asperger: μια μελέτη περίπτωσης
Authors: Γκεβρέκη, Κυριακή
Advisor: Διακογιώργη, Κλεοπάτρα
Keywords: Σύνδρομο Αsperger και Asperger syndrome;Μελέτη περίπτωσης και Case study;Γλωσσικές δεξιότητες και Language skills;Κοινωνικές δεξιότητες και Social skills
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία είναι μελέτης περίπτωσης ενός αγοριού 14 ετών, μαθητή στην 2η τάξη ενός γενικού γυμνασίου, διεγνωσμένου με σύνδρομο Asperger. Πιο συγκεκριμένα μέσα από τη χρήση διαφορετικών έργων, διερευνήθηκαν οι δεξιότητές του στην κατανόηση και την παραγωγή του γραπτού λόγου, την ορθογραφημένη γραφή και την κατανόηση του μεταφορικού λόγου. Επιπλέον, διερευνήθηκε η ικανότητα του παιδιού αυτού αναγνώρισης διαφορετικών συναισθημάτων και ενσυναίσθησης. Τέλος, μελετήθηκαν οι κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού ενώ επιχειρήθηκε η σύνδεση με τη συμπεριφορά του παιδιού μέσα στην τάξη. Με τον τρόπο αυτό επισημαίνονται οι δυσκολίες και οι δυνατότητες του υπό μελέτη παιδιού, διαγνωσμένο με σύνδρομο Αsperger, που φοιτά σε ένα κανονικό ελληνικό σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έφεραν στην επιφάνεια ένα σύνολο αδυναμιών αλλά και σημείων όπου δε φάνηκε κάποια σημαντική διαφοροποίηση από τα παιδιά χωρίς Αsperger, ενώ ιδιαίτερες φάνηκαν να είναι οι ικανότητές του στην ορθογραφημένη γραφή. Ενώ τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του υπό μελέτη παιδιού συμφωνούν με τα βιβλιογραφικά ευρήματα οι δεξιότητές του στη γλώσσα και στη διάκριση των συναισθημάτων, δεν συνάδουν με την εικόνα που έχουμε για τα παιδιά με Αsperger. Τα ευρήματα αυτής της έρευνας παρότι αφορούν ένα μόνο παιδί δείχνουν την πολυπλοκότητα και τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του συνδρόμου που ακόμα δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf'Κυρίως σώμα διπλωματικής'2.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.