Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35776
Title: Τρισδιάστατες Απεικονίσεις και Προσομοιώσεις στο μάθημα της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Authors: Χλιβερού, Ρεγγίνα
Advisor: Κορακάκης, Γεώργιος
Keywords: Δευτεροβάθμια εκπαίδευση;Τρισδιάστατη απεικόνιση;Προσομοίωση;Αθηναϊκός Αμφορέας;Εκπαιδευτική εφαρμογή
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, μελετήθηκε η εισαγωγή και η συνεισφορά των τρισδιάστατων απεικονίσεων και προσομοιώσεων, στη μαθησιακή διαδικασία εστιάζοντας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ειδικότερα διερευνήθηκε κατά πόσο οι τρισδιάστατες απεικονίσεις αλλά και προσομοιώσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μελέτη διαφόρων γνωστικών αντικειμένων, λαμβάνοντας υπόψη τις μεταγνωστικές ικανότητες και την ηλικία των μαθητών, με απώτερο σκοπό την ελάφρυνση του γνωστικού φορτίου και την ουσιαστικότερη μαθησιακή απόδοση. Στο πρώτο μέρος της εργασίας έγινε διερεύνηση των ανωτέρων ζητημάτων με βιβλιογραφική ανασκόπηση επιστημονικών δημοσιεύσεων σχετικών με το θέμα που πραγματεύεται η παρούσα εργασία. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας αναπτύχθηκε διαδραστική εφαρμογή εκπαιδευτικού χαρακτήρα με σκοπό την ενίσχυση της βιβλιογραφικής διερεύνησης. Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκε ένα τρισδιάστατο μοντέλο με φωτογραφικό τρόπο και με τη χρήση του ειδικού λογισμικού Photoscan. Στη συνέχεια το τρισδιάστατο μοντέλο εντάχθηκε σε περιβάλλον ανάπτυξης τρισδιάστατης εφαρμογής, εκπαιδευτικού χαρακτήρα με τη χρήση του ειδικού λογισμικού Unity. Ως αντικείμενο για την δημιουργία του τρισδιάστατου μοντέλου επιλέχθηκε ένας αρχαίος Αθηναϊκός Αμφορέας, ο οποίος χρονολογείται στον 6ον- 5ον αιώνα π.Χ. και εκτίθεται στον ισόγειο χώρο (κατάστημα IV), στο μουσείο της Αρχαίας Αγοράς της Αθήνας, στη Στοά του Αττάλου. Η τρισδιάστατη εφαρμογή που αναπτύχθηκε παρουσιάστηκε με διαδραστικό τρόπο στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας της Α΄ Γυμνασίου, δεδομένου και της συνάφειας του γνωστικού αντικειμένου της ύλης του μαθήματος της Ιστορίας, όπως αυτή διδάσκεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τέλος, έγινε αξιολόγηση της εκπαιδευτικής εφαρμογής, μέσω έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, προκειμένου να διερευνηθεί κατά πόσο η χρήση των τρισδιάστατων απεικονίσεων και προσομοιώσεων μπορεί να συνεισφέρει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ως μέθοδος συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα σταθμισμένο ερωτηματολόγιο και ακολούθησε ανάλυση των συμπερασμάτων που προέκυψαν καθώς και συσχέτιση με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Τα συμπεράσματα που εξάχθηκαν επιβεβαιώνουν την ωριμότητα και τη δεκτικότητα των μαθητών σχετικά με την εισαγωγή νέων μεθοδολογιών στη μαθησιακή διαδικασία, οι οποίες βασίζονται σε εφαρμογές των νέων τεχνολογιών όπως είναι οι τρισδιάστατες απεικονίσεις και προσομοιώσεις.
Appears in Collections:ΓΤΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RCliverou_Diplomatiki_EAP_2017.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.