Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35769
Title: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Authors: ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Advisor: Prof. Dr. Wiedenmayer, Dafni
Keywords: Medien
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Το θέμα αυτής της εργασίας είναι η εφαρμογή των νέων ψηφιακών μέσων στο μάθημα της ξένης Γλώσσας. Στην σημερινή εποχή ο κόσμος των ψηφιακών μέσων παίρνει πολύπλευρες διαστάσεις. Πολλές νέες ηλεκτρονικές συσκευές και εφαρμογές έχουν εδραιωθεί και το Διαδίκτυο έχει γίνει πλέον για τους περισσότερους ανθρώπους μέρος της καθημερινής τους ζωής. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να ερευνηθούν τα ψηφιακά μέσα και η παιδαγωγική τους σημασία από την πλευρά της οργάνωσης ενός σχεδίου μαθήματος, διότι όλο και πιο συχνά εντάσσονται στην μαθησιακή διαδικασία. Είναι σημαντικό να μάθουμε να τα χειριζόμαστε με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε το διαδίκτυο και τις αντίστοιχες διαδικτυακές εφαρμογές μέσω νέων διδακτικών τεχνικών, οι οποίες θα προσφέρουν στο σχολείο παιδαγωγική υπεραξία. Στην αρχή του θεωρητικού μέρους ασχολούμαι με τις ήδη γνωστές θεωρίες μάθησης του Μπεχαβιορισμού, Γνωστικισμού και Κονστρουκτιβισμού στα θεμέλια των οποίων μπορεί να βασιστεί και να αναπτυχθεί μια νέα μορφή μαθήματος . Εν συνεχεία εξηγείται ο όρος «Μέσο διδασκαλίας» και ακολουθεί μια περιγραφή των διάφορων ψηφιακών μέσων, που εφαρμόστηκαν στην τάξη. Παράλληλα τονίζονται τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα μιας τέτοιας εφαρμογής. Επιπλέον παρουσιάζεται το πλαίσιο σπουδών ξένων Γλωσσών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο υποστηρίζει την ενσωμάτωση των ψηφιακών μέσων στο σχολείο και αξιώνει ρυθμίσεις, ώστε να αναπτυχθούν καινοτόμες προσεγγίσεις για να χρησιμοποιηθεί η δυναμική και η υψηλή παραδοχή των ψηφιακών μέσων στην μάθηση. Επιπροσθέτως περιγράφονται νέες μορφές μαθησιακής διαδικασίας, το Blended Learning, E- Learning και Informelles Lernen σύμφωνα με τα οποία εφαρμόζονται τα νέα ψηφιακά μέσα στο μάθημα των ξένων γλωσσών. Τέλος ασχολούμαι με τις ικανότητες και τις δεξιότητες, οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στο μάθημα των ξένων γλωσσών και αναδεικνύω την τεχνολογική δεξιότητα , η οποία προσφέρει την μοναδική ευκαιρία στην καθημερινότητα του μαθήματος να συνδέει σκόπιμα τον κόσμο του μαθητή με την διδακτική αντιμετώπιση του δασκάλου στην εκμάθηση της γλώσσας, έτσι ώστε να υποστηρίζονται σε ατομικό επίπεδο οι μαθητές και να είναι ικανοί να μαθαίνουν αυτόνομα. Στόχος του πρακτικού μέρους είναι η ανάπτυξη ενός σεναρίου στις αρχές του Blended Learning καθώς και έρευνα κατά πόσο μπορούν στην πράξη να είναι αποτελεσματικά και προσαρμοσμένα στο μάθημα τα ψηφιακά μέσα . Πριν και αμέσως μετά την διαδικασία του μαθήματος διεξάγονται έρευνες σε μορφή ερωτηματολογίου, με σκοπό να αξιολογηθεί η διαδικασία του μαθήματος τόσο από τους ίδιους τους μαθητές όσο και από τον καθηγητή. Επιπλέον γίνεται μία απόπειρα μέτρησης των δεξιοτήτων των μαθητών με την βοήθεια μίας βαθμολογικής κλίμακας με σκοπό να εξαχθεί ο βαθμός καταλληλότητας των ψηφιακών μέσων στο μάθημα. Το συμπέρασμα αυτής της εργασίας πηγάζει από την ανάλυση των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων και της βαθμολόγησης της επίδοσης των μαθητών καθώς και από τις προσωπικές μου παρατηρήσεις.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andritsou_Digitale Medien Diplomarbeit (2).pdfΕργασία911.78 kBAdobe PDFView/Open
Digitale Medien Anhang.pdfANHANG2.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.