Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35767
Title: Απόψεις Εκπαιδευτών στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης της περιφερειακής ενότητας Λάρισας σχετικά με τον ρόλο του Εκπαιδευτή Ενηλίκων στο πλαίσιο λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης.
Authors: ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΙΡΗΝΗ
Advisor: ΚΑΛΟΚΥΡΗ, ΒΑΣΙΛΕΙΑ
Keywords: Κέντρα Δια Βίου Μάθησης;Lifelong Learning Centers;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Adult Education;Ρόλος Εκπαιδευτή Ενηλίκων;Adult Trainer Role
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι απόψεις των Εκπαιδευτών Ενηλίκων των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, επιπέδου 2, της περιφερειακής ενότητας Λάρισας σχετικά με τον ρόλο του Εκπαιδευτή Ενηλίκων στο πλαίσιο λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης. Για τις ανάγκες της έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική και ποιοτική προσέγγιση. Συλλέχθηκαν 97 ερωτηματολόγια και δόθηκαν 9 συνεντεύξεις από εκπαιδευτές και εκπαιδεύτριες ενηλίκων με βασικό κριτήριο συμμετοχής στην έρευνα να διαθέτουν διδακτική εμπειρία κατά το τρέχον έτος. Οι εκπαιδευτές/τριες ενηλίκων αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους ως πολύπλοκο και πολύπλευρο με ταυτόχρονες και εναλλασσόμενες λειτουργίες ανάλογα με την εκπαιδευτική ομάδα ενηλίκων. Υιοθετούν, κυρίως, τον ρόλο του συμβούλου/καθοδηγητή, γιατί τους δίνει τη δυνατότητα να λειτουργήσουν σύμφωνα με το μαθητοκεντρικό μοντέλο που πρεσβεύουν. Για την αποτελεσματική άσκηση του διδακτικού τους έργου θεωρούν ότι πρέπει να διαθέτουν ένα πλέγμα προσόντων, δεξιοτήτων, ικανοτήτων και στάσεων, ενώ ταυτόχρονα να εφαρμόζουν τις αρχές μάθησης ενηλίκων και να ενστερνίζονται τις ιδιαιτερότητες των ενηλίκων εκπαιδευομένων. Θεωρούν απαραίτητη τη συν-διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος, αναφέρονται στο μαθησιακό συμβόλαιο καθώς υποστηρίζουν πως αποτελεί το δίαυλο για την επιτυχή έκβαση του προγράμματος καθώς επίσης και την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από το Κε.Δι.Βι.Μ.2 για το υλοποιούμενο πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων. Οι εκπαιδευτές/τριες αξιολογούν πως επιτελούν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό το εκπαιδευτικό τους έργο παρά τις δυσκολίες που συναντούν. Δυσκολίες που εντοπίζονται, κυρίως, στην αδιαφορία των εκπαιδευομένων και σε θέματα διοίκησης των Κε.Δι.Βι.Μ.2 όπως τους χρονικούς περιορισμούς των προγραμμάτων, τα ελλείμματα υποστήριξης του ρόλου του εκπαιδευτή ενηλίκων, τα ελλείμματα υποδομής, τη σύνδεση της κατάρτισης με το εκπαιδευτικό επίδομα, την υλοποίηση προγραμμάτων χωρίς τη διάγνωση εκπαιδευτικών αναγκών. Οι εκπαιδευτές/τριες κατέχουν επαρκείς γνώσεις ως προς τη μεθοδολογία της εκπαίδευσης ενηλίκων, ενώ αντιλαμβάνονται πως το έργο τους δυσχεραίνουν οι αντιστάσεις/επιφυλάξεις των εκπαιδευομένων, η έλλειψη γνήσιου ενδιαφέροντος για το γνωστικό αντικείμενο, η έλλειψη υποδομής γνώσεων, η συχνή απουσία, η ψυχολογική και σωματική κούραση, και η δυσκολία προσαρμογής στο καινούριο. Θεωρούν απαραίτητες τις σπουδές στην εκπαίδευση ενηλίκων σε επίπεδο μεταπτυχιακού, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν τη συνεχή επιμόρφωση τους σε θεματικές ενότητες της εκπαίδευσης ενηλίκων. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα συνεισφέρουν στον εμπλουτισμό προγενέστερων μελετών, στην ποιότητα και στην αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας συμβάλλοντας στη σύνδεση της κατάρτισης με την αγορά εργασίας και στην αύξηση της συμμετοχής των ενήλικων εκπαιδευομένων σε προγράμματα κατάρτισης, ενώ μπορούν να αξιοποιηθούν από φορείς που επηρεάζουν τις πολιτικές και τις στρατηγικές της δια βίου μάθησης σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ανθοπούλου Ειρήνη.pdfΔιπλωματική Εργασία2.05 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.