Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35765
Title: Η επικοινωνιακή στρατηγική πολιτιστικών οργανισμών απέναντι στο παιδικό και νεανικό κοινό. Συγκριτική ανάλυση παραδειγμάτων.
Authors: ΒΑΡΕΛΤΖΗ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
Advisor: ΜΠΑΛΤΖΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Keywords: ΜΟΥΣΕΙΑ;ΝΕΟΙ
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η εργασία πραγματεύεται την επικοινωνιακή πολιτική των ελληνικών πολιτιστικών οργανισμών όσον αφορά το παιδικό και το νεανικό κοινό. Ξεκινάει με ένα θεωρητικό μέρος και συνεχίζεται με τη μελέτη περίπτωσης δύο μουσείων τα οποία κατόπιν συγκρίνονται ως προς τα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας. Στο πρώτο μέρος αναπτύσσονται οι σχετικές θεωρητικές προσεγγίσεις, όπου γίνεται λόγος για την αξία της έρευνας αγοράς, ενώ παρατίθενται οι ορισμοί της αποστολής, της ταυτότητας και της στρατηγικής ενός οργανισμού, καθώς και τις συντεταγμένες της προσέλκυσης κοινού και χρηματοδότησης. Έπειτα, αναλύονται τα μέσα επικοινωνίας, ως τρόποι ευαισθητοποίησης και συμμετοχής του κοινού. Στην τελευταία ενότητα του θεωρητικού πλαισίου, γίνεται εκτεταμένη αναφορά στη σχέση του σχολικού κοινού με τα μουσεία, ενώ δεν παραλείπεται να αναφερθεί η σύγχρονη τάση που επιβάλλει την στροφή των μουσείων στην εκπαίδευση μέσω της Τέχνης που προβάλλεται στο εκάστοτε μουσείο. Στο δεύτερο μέρος, αφού διατυπωθούν τα ερευνητικά ερωτήματα και η μεθοδολογία της παρούσας εργασίας, επιχειρείται συγκριτική ανάλυση δύο μουσείων: του Victoria & Albert Museum του Λονδίνου ως πρότυπου επικοινωνιακού σχεδιασμού και του Αρχαιολογικού Μουσείου Θηβών ως δείγματος μέσου ελληνικού μουσείου με εκκολαπτόμενη και προβληματική στήριξη της επικοινωνιακής του πολιτικής. Προς αυτόν τον στόχο, αναλύονται διεξοδικά η στρατηγική, η αποστολή, ο τρόπος και τα μέσα επικοινωνίας των παραπάνω μουσείων αναφορικά με το παιδικό και νεανικό κοινό, καθώς και η σχέση τους με το σχολικό κοινό. Κατόπιν, αναπτύσσεται μια συζήτηση όπου αποσαφηνίζεται η διαφορά μεγεθών των δύο μουσείων σε κάθε τομέα και συγκρίνεται η επικοινωνιακή τους στρατηγική, με στόχο να αποκαλυφθεί εάν τα ελληνικά μουσεία υστερούν σε κανόνες και υποδομές που αφορούν στην επικοινωνία τους με το παιδικό κοινό και κατά πόσο μπορούν να επωφεληθούν από υποδειγματικούς οργανισμούς του εξωτερικού. Στο τρίτο μέρος, διατυπώνονται τα συμπεράσματα της έρευνας αλλά και προτάσεις για τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης στον ελληνικό χώρο. Το περιεχόμενο του τρίτου αυτού μέρους βασίζεται στην πρότερη ποιοτική ανάλυση δεδομένων προκειμένου να διαπιστωθεί αν εφαρμόζουν τις αρχές της θεωρητικής μας προσέγγισης.  
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική-Βαρελτζή 2017-1 FINAL.docx.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.