Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35762
Title: Förderung der Hör-Seh-Fertigkeit im DaF-Unterricht durch den Einsatz von Podcasts
Authors: ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΝΙΚΟΥΛΑ
Advisor: ΣΤΑΦΥΛΙΔΟΥ ΑΛΑΤΑΚΗ, ΓΕΩΡΓΙΑ
Keywords: Podcast;Hör-Seh-Verstehen/οπτοκοακουστική δεξιότητα
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Περίληψη Διπλωματικής Εργασίας Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύτηκε την ενσωμάτωση του ψηφιακού μέσου «Podcast» στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας. Στην υπόψη εργασία τέθηκαν τα ερωτήματα κατά πόσο το «Podcast» λειτουργεί προς όφελος της οπτικοακουστικής δεξιότητας των μαθητών και ταυτόχρονα με ποιο τρόπο η χρήση του επιτρέπει την αυτόνομη εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Στην εποχή της μεγάλης ανάπτυξης της τεχνολογίας η χρήση σύγχρονων νέων τεχνολογιών (διαδίκτυο, υπολογιστές κ.λπ.) αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Ψηφιακά μέσα όπως το «Podcast» δε θα μπορούσαν να λείπουν στην εκπαίδευση και στην εκμάθηση ξένης γλώσσας. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το πρακτικό μέρος. Αρχικά, στο θεωρητικό μέρος τονίστηκε η αξία των νέων ψηφιακών μέσων και η τεράστια εξέλιξη του διαδικτύου. Επιπλέον, ασχολήθηκα με τις αρχές που διέπουν την αυτόνομη μάθηση καθώς και την σύνδεσή τους με την εφαρμογή στρατηγικών εκμάθησης, και κατά πόσο αυτές προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια περιγράφηκε το ψηφιακό μέσο Podcast και έγινε εννοιολογική προσέγγιση του όρου, καθώς και μια ιστορική αναδρομή. Ακολούθως τα Podcasts κατηγοριοποιήθηκαν και αναλύθηκαν τα πλεονεκτήματα της εισαγωγής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και τα προβλήματα, που μπορούν να προκύψουν. Επιπρόσθετα, εξηγήθηκε επιστημονικά η κατανόηση του προφορικού λόγου μέσω της οπτικοακουστικής διαδικασίας και παρουσιάστηκαν κριτήρια που αποσκοπούν στην κατάλληλη επιλογή podcast για την εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Στη συνέχεια έγινε μια θεωρητική περιγραφή της διαδικασίας κατανόησης του προφορικού λόγου και περιγράφηκε ο σημαντικός του ρόλος στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ένα περεταίρω μέρος της εργασίας πραγματεύτηκε, τόσο την εισαγωγή κατάλληλων ασκήσεων στο μάθημα ξένων γλωσσών που προάγουν την οπτικοακουστική κατανόηση του προφορικού λόγου, όσο και την παρουσίαση των φάσεων επεξεργασίας ενός διδακτικού κειμένου, στην προκειμένη περίπτωση ενός Podcast. Στο πρακτικό μέρος περιέγραψα πώς πραγματοποιείται η διδασκαλία της οπτικοακουστικής κατανόησης του προφορικού λόγου μέσω του Podcast. Στο τέλος συνοψίστηκαν τα συμπεράσματα που προκύπτουν από το σύνολο της Διπλωματικής Εργασίας. Λέξεις κλειδιά: Γερμανική Γλώσσα, Podcast, Videocast , αυτόνομη μάθηση, στρατηγικές εκμάθησης , οπτοκοακουστική δεξιότητα
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fertige Diplomarbeit b.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.