Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35734
Title: Συναισθηματική Νοημοσύνη και Αυτορρυθμιζόμενη Μάθηση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: Διερεύνηση της Μεταξύ τους Σχέσης
Authors: Βίντου, Αουρέλα
Advisor: Κεδράκα, Κατερίνα
Keywords: Συναισθηματική Νοημοσύνη, αυτορρυθμιζόμενη μάθηση, στρατηγικές αυτορρυθμιζόμενης μάθησης;Emotional Intelligence, Self-regulated learning, Self-regulated learning strategies
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη της σχέσης ανάμεσα στη Συναισθηματική Νοημοσύνη και τις στρατηγικές αυτορρυθμιζόμενης μάθησης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 258 φοιτητές και φοιτήτριες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση του ΕΑΠ, μεταξύ των οποίων οι 38 ήταν φοιτητές (14,7%) και οι 220 ήταν φοιτήτριες (85,3%). Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τα ακόλουθα ερευνητικά εργαλεία: (α) Το Ερωτηματολόγιο Συναισθηματικής Νοημοσύνης των Wong & Law (2002, Kafetsios & Zampetakis, 2008) και (β) Το Ερωτηματολόγιο Στρατηγικών Μάθησης (Motivated Strategies for Learning Questionnaire, MSLQ) των Pintrich et al. (1991). Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και των στρατηγικών αυτορρυθμιζόμενης μάθησης. Από τις αναλύσεις Απλής Ευθύγραμμης Παλινδρόμησης καθώς και τις αναλύσεις Πολλαπλής Παλινδρόμησης που πραγματοποιήθηκαν με σκοπό να διερευνηθεί η πιθανότητα πρόβλεψης της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης από τη Συναισθηματική Νοημοσύνη, φάνηκε ότι η επίδρασή της ήταν σημαντική, καθώς μπορούσε μα εξηγήσει μεγάλα ποσοστά της διακύμανσης των περισσότερων στρατηγικών αυτορρυθμιζόμενης μάθησης. Από τη διερεύνηση για τον εντοπισμό έμφυλων διαφορών ως προς τις μελετώμενες έννοιες φάνηκε ότι υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ φοιτητριών και φοιτητών σε δυο επιμέρους εκφάνσεις της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (κατανόηση συναισθημάτων εαυτού και άλλων) καθώς και σε τρεις στρατηγικές αυτορρυθμιζόμενης μάθησης (οργάνωση, μεταγνωστική αυτορρύθμιση και γνωστικές στρατηγικές αυτορρυθμιζόμενης μάθησης). Δεν εντοπίστηκαν σημαντικές έμφυλες διαφορές ως προς τη συνολική Συναισθηματική Νοημοσύνης και την αυτορρυθμιζόμενη μάθηση ως συνολική ικανότητα. Προτείνεται η επανάληψη της μελέτης σε δείγμα με ισοπληθείς ομάδες και η επέκτασή της ως προς τη διερεύνηση της πιθανής ρυθμιστικής επίδρασης του φύλου στη σχέση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης με την αυτορρυθμιζόμενη μάθηση.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Αουρέλα Βίντου_ΕΚΕΔΕ.pdf1.5 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.