Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35728
Title: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΕΡΡΩΝ
Authors: ΝΤΙΚΟΓΛΟΥ, ΚΕΡΑΣΙΑ
Advisor: ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Keywords: Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;επαγγελματική ικανοποίηση;εργασιακό άγχος;φιλόλογοι;Greek language and history teachers;job satisfaction;occupational stress;secondary education
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η ακόλουθη διπλωματική εργασία προσεγγίζει ζητήματα που σχετίζονται με την επαγγελματική ικανοποίηση και το εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών. Σκοπός της είναι η διερεύνηση των επιπέδων επαγγελματικής ικανοποίησης και εργασιακού άγχους που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί φιλόλογοι της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, ενώ παράλληλα, μελετώνται οι απόψεις τους αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση και το άγχος που βιώνουν ως αποτέλεσμα της ενασχόλησής τους με την εργασία, σε συνάρτηση με δημογραφικά τους στοιχεία και στοιχεία του υπηρεσιακού τους προφίλ. Επιπρόσθετα, διερευνάται η ύπαρξη σημαντικής συσχέτισης ανάμεσα στις δύο έννοιες. Το δείγμα αποτέλεσαν 171 φιλόλογοι γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης υπηρετούντες σε Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών την περίοδο Φεβρουαρίου-Απριλίου του 2017. Η διεξαγωγή της έρευνας στηρίχτηκε σε ερωτηματολόγιο δομημένο με κλειστού τύπου ερωτήσεις. Από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων που συλλέχθηκαν προέκυψε ότι το δείγμα βιώνει μέτρια προς υψηλά επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης, κυρίως εξαιτίας παραγόντων όπως οι σχέσεις με τους συναδέλφους, τον Διευθυντή και τους μαθητές. Αντίθετα, εξέφρασε δυσαρέσκεια από τον μισθό, τα προνόμια και τις ανταμοιβές του επαγγέλματος και την έλλειψη ευκαιριών εξέλιξης και προαγωγής. Δημογραφικά και εργασιακά τους στοιχεία (όπως το φύλο και κάποιες διαστάσεις που αφορούν στην ηλικία και τον τύπο σχολείου) έδειξαν να επηρεάζουν σημαντικά τα επίπεδά της. Μέτρια προς υψηλά αποτυπώθηκαν, επίσης, τα επίπεδα εργασιακού τους άγχους, με κυριότερες πηγές τις αλλαγές εκπαιδευτικής πολιτικής, την πίεση του χρόνου και την έλλειψη ενδιαφέροντος και κινήτρων από τους μαθητές. Στον αντίποδα, οι μειωμένες ευκαιρίες επιμόρφωσης, η δυσκολία μετάβασης στο σχολείο και η παραμονή στον χώρο εργασίας πέραν του διδακτικού ωραρίου εμφανίστηκαν ως οι χαμηλότερες πηγές άγχους. Ο βαθμός εργασιακού άγχους διαφοροποιήθηκε στατιστικώς σημαντικά σε σχέση με το φύλο και κάποιες διαστάσεις που σχετίζονται με την ηλικία και τα έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας. Τέλος, αποτυπώθηκε, στατιστικά αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στις υπό διερεύνηση έννοιες.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΝΤΙΚΟΓΛΟΥ ΚΕΡΑΣΙΑ.pdfΚυρίως Σώμα ΔΙπλωματικής3.35 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.