Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35727
Title: Ο διευθυντής ως μέντορας: Απόψεις διευθυντών και νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών
Authors: ΜΠΟΥΡΝΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Advisor: ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ , ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Keywords: νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός;newcomer teacher;διευθυντής;principal;μέντορας;mentor;εμπιστοσύνη;trust;συνεργασία;cooperation
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Οι νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες δυσκολίες κατά την έναρξη του επαγγέλματός τους. Για το λόγο αυτό ο θεσμός του μέντορα είναι ιδιαίτερα σημαντικός στο πλαίσιο της προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών αυτών, μέσα από την παροχή καθοδήγησης,συμβουλευτικής, εμψύχωσης αλλά και μετάδοσης γνώσεων και εμπειριών.Το ρόλο του μέντορα μπορεί να τον αναλάβει ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, ο οποίος,ωστόσο,θα πρέπει να διαθέτει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά,όπως η συμβουλευτική ικανότητα,επικοινωνιακές δεξιότητες,υπομονή,επιμονή,παιδαγωγικές γνώσεις.Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί μέσα από τις απόψεις διευθυντών και νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών ο βαθμός στον οποίον ο διευθυντής μίας σχολικής μονάδας μπορεί να αναλάβει το ρόλο του μέντορα.Η ποιοτική μέθοδος με δομημένες και ημιδομημένες συνεντεύξεις επιλέχθηκε να εφαρμοστεί σε ένα δείγμα συνολικά 15 διευθυντών και νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών.Οι συμμετέχοντες στην έρευνα τόνισαν την αναγκαιότητα της μεντορικής σχέσης,στη βάση των αναγκών των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών.Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ανέφεραν,επίσης,πως ο διευθυντής μπορεί να αναλάβει το ρόλο του μέντορα.Τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ο διευθυντής-μέντορας είναι η εμπειρία,η γνώση,η διάθεση να αναλάβει αυτό το ρόλο,η συνεργασία,η ειλικρίνεια,η εμπιστοσύνη αλλά και επικοινωνιακές δεξιότητες.Ωστόσο,τα εμπόδια που συναντώνται είναι η έλλειψη ενός σαφούς νομοθετικού πλαισίου,βάσει του οποίου θα αποκτήσει αναγνώριση ο θεσμός του μέντορα,η ελλιπής επιμόρφωση του διευθυντή να αναλάβει αυτό το ρόλο καθώς και ο περιορισμένος χρόνος του εξαιτίας των πολλών διοικητικών αρμοδιοτήτων του στο πλαίσιο του συγκεντρωτικού/γραφειοκρατικού ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ%2c ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΠΟΥΡΝΗ (1),pdf.pdf''Κυρίως σώμα διπλωματικής''706.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.