Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35721
Title: Η άποψη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις πρότερες αντιλήψεις των μαθητών στις φυσικές επιστήμες και η στάση τους απέναντι σε αυτές.
Authors: Πουρλιάκας, Γρηγόριος
Advisor: Πιερρή, Ευγενία
Keywords: φυσικές επιστήμες;πρότερες αντιλήψεις μαθητών;στάση των εκπαιδευτικών έναντι των αντιλήψεων των μαθητών;εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας (ΠΕ70)
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΠΕ70) για τις πρότερες αντιλήψεις των μαθητών στις φυσικές επιστήμες καθώς και της στάσης τους απέναντι σε αυτές κατά το σχολικό έτος 2016-2017. Η έλλειψη αντίστοιχων ερευνών στο χώρο του δημοτικού σχολείου στην Ελλάδα υπαγόρευσε την ανάγκη να πραγματοποιηθεί μια τέτοια έρευνα και συνάμα κρίνει σε μεγάλο βαθμό και την πρωτοτυπία της. Τα βασικά ερευνητικά ερωτήματα που κλιθήκαμε να απαντήσουμε σε αυτήν την έρευνα είναι πρώτον το αν οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι οι μαθητές ερχόμενοι στο σχολείο έχουν πρότερες αντιλήψεις για τα φυσικά φαινόμενα, ποιοι θεωρούν ότι είναι οι παράγοντες ανάπτυξης των πρότερων αντιλήψεων των μαθητών, τρίτον πως αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί τις πρότερες αντιλήψεις των μαθητών τους και τέταρτον το αν οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τα σχολικά εγχειρίδια λαμβάνουν υπόψη τις πρότερες αντιλήψεις των μαθητών. Στα πρώτα κεφάλαια αναλύονται τα βασικά χαρακτηριστικά των αντιλήψεων των μαθητών, παρουσιάζονται οι πρότερες αντιλήψεις των μαθητών για τα φυσικά φαινόμενα που συναντούν στο δημοτικό στο μάθημα Ερευνώ και Ανακαλύπτω και εντοπίζονται οι αιτίες δημιουργίας των πρότερων αντιλήψεων. Στα κεφάλαια 6 έως 9 αναλύεται η μεθοδολογία της έρευνας, γίνεται παρουσίαση και συζήτηση των αποτελεσμάτων και διατυπώνονται συμπεράσματα και προτάσεις. Η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η βολική δειγματοληψία και το εργαλείο συλλογής των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν διάφορες τεχνικές της περιγραφικής και της επαγωγικής στατιστικής. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν στην ύπαρξη των πρότερων αντιλήψεων των μαθητών πριν διδαχθούν ένα καινούργιο φυσικό φαινόμενο και θεωρούν πως αυτές τις περισσότερες φορές είναι λανθασμένες. Ακόμη δίνουν ευκαιρίες στους μαθητές τους να τις εκφράσουν και τις λαμβάνουν υπόψη τους στη διδασκαλία τους. Όσον αφορά το τετράδιο μαθητή, το βιβλίο μαθητή και το βιβλίο του δασκάλου στις φυσικές επιστήμες οι εκπαιδευτικοί είναι ουδέτεροι σχετικά με το αν βοηθούν στην ανάδειξη και χρήση των πρότερων αντιλήψεων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος θεωρούν πως μετά από μια σύγχρονη διδασκαλία στις φυσικές επιστήμες έχουμε αναδόμηση των πρότερων ιδεών με νέες.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΠΟΥΡΛΙΑΚΑΣ ΤΕΛΙΚΗ.pdfΔιπλωματική Εργασία1.39 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.