Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35720
Title: ΕΝΔΟΫΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Authors: Βουρτσάνη, Σοφία
Advisor: Παναγιωτόπουλος, Γεώργιος
Keywords: Σχολικός σύμβουλος;ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση;school consultant;in service training
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η επιμόρφωση και η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα. Ένας από τους θεσμοθετημένους φορείς επιμόρφωσης, ο οποίος μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, είναι και ο σχολικός σύμβουλος. Η παρούσα εργασία ασχολείται με την αποτελεσματικότητα του ρόλου του σχολικού συμβούλου ως εκπαιδευτή ενηλίκων και με τη συμβολή του στην παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Το έργο του σχολικού συμβούλου συχνά επικρίνεται και αμφισβητείται, χωρίς αυτό να στηρίζεται επαρκώς σε πορίσματα ερευνών. Στην παρούσα εργασία θεωρήσαμε αναγκαίο να διερευνήσουμε τις απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με το ρόλο του σχολικού συμβούλου και τη συμβολή του στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, ερευνάμε, μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών, σε ποιο βαθμό ο σχολικός σύμβουλος εφαρμόζει τις αρχές μάθησης ενηλίκων κι εάν χρησιμοποιεί τις ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές στο επιμορφωτικό του έργο. Επίσης διερευνάται αν ο σχολικός σύμβουλος μέσω της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης καλύπτει τις ανάγκες και τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών ως επαγγελματιών της εκπαίδευσης. Τη διατύπωση του προβλήματος ακολούθησε η επιλογή της ερευνητικής μεθόδου, η οποία είναι η ποσοτική συλλογή δεδομένων με τη χρήση ερωτηματολογίου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα Μαρτίου – Απριλίου και περιλάμβανε 215 εκπαιδευτικούς ΠΕ70 του νομού Ηλείας. Στη συγκεκριμένη εργασία, αφού παρατέθηκαν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος, στη συνέχεια έγινε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του κυρίου μέρους της έρευνας. Αρχικά, όσο αφορά κατά πόσο ο σχολικός σύμβουλος εφαρμόζει τις αρχές μάθησης ενηλίκων, ο μέσος όρος του δείγματος θεωρεί ότι τις εφαρμόζει αρκετά και ότι χρησιμοποιεί σχεδόν όλες τις συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές. Επίσης οι ανάγκες και οι προσδοκίες τους ως επαγγελματιών της εκπαίδευσης καλύπτονται αρκετά από τα επιμορφωτικά προγράμματα που εφαρμόζονται από το σχολικό σύμβουλο. Τα αποτελέσματα της έρευνας ευελπιστούμε να αξιοποιηθούν από τους σχολικούς συμβούλους κι άλλους εκπαιδευτικούς φορείς για το σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ -ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΡΤΣΑΝΗ (95604).pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής" "Παράρτημα"1.35 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.