Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35719
Title: Σχολική αποτυχία και υποεκπαίδευση στο Γενικό Λύκειο: κριτικές θεωρήσεις φιλολόγων για τα μαθήματα της ειδικότητάς τους
Authors: Μανιάτη, Χριστίνα
Advisor: Παπακωνσταντίνου , Παναγιώτης
Keywords: σχολική αποτυχία;υποεκπαίδευση;Γενικό Λύκειο;school failure;undereducation;Senior High school
Issue Date: 29-Sep-2017
Abstract: Η σχολική αποτυχία και η υποεκπαίδευση αποτελούν τα πλέον σημαντικά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος. Όμως σε μεγάλο βαθμό έχουν ταυτιστεί με την υποχρεωτική εκπαίδευση. Λαμβάνοντας υπόψη τα σύγχρονα δεδομένα, παρατηρούμε ότι ακόμα και μαθητές ή απόφοιτοι της γενικής εκπαίδευσης δεν διαθέτουν τις δεξιότητες για τις οποίες πιστοποιούνται από το σχολείο. Πολλοί από αυτούς ακολουθούν αργότερα μια ελλιπώς καταρτισμένη επαγγελματική πορεία και αποκλείονται από διάφορες προοπτικές ζωής. Η διάσταση αυτή του φαινομένου της σχολικής αποτυχίας δεν έχει επαρκώς μελετηθεί, καθώς και οι δείκτες καταγραφής του φαινομένου αφορούν κυρίως στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει το φαινόμενο της σχολικής αποτυχίας και της υποεκπαίδευσης στη γενική εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο Γενικό Λύκειο, το οποίο παραδοσιακά δεχόταν μαθητές που στόχευαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος της έρευνας είναι να καταγράψει το φαινόμενο στο Γενικό Λύκειο μέσα από την κριτική θεώρηση των φιλολόγων και να αναζητήσει τους παράγοντες που το διαμορφώνουν τόσο σε κοινωνικό όσο και σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Η έρευνα ακολουθεί την ποιοτική προσέγγιση κάνοντας χρήση του ερευνητικού εργαλείου της συνέντευξης. Η ερευνητική προσπάθεια κατέδειξε ότι το φαινόμενο της σχολικής αποτυχίας και της υποεκπαίδευσης είναι υπαρκτό με αυξητικές τάσεις στο Γενικό Λύκειο και ειδικά στα φιλολογικά μαθήματα. Οι φιλόλογοι θεωρούν ότι το κοινωνικοοικονομικό αλλά και το μορφωτικό περιβάλλον του μαθητή επηρεάζει την επίδοσή του στο Γενικό Λύκειο, ιδιαίτερα αν αυτός προέρχεται από αγροτική περιοχή. Όμως δεν παραγνωρίζουν και τις ευθύνες του εκπαιδευτικού συστήματος και των ίδιων προσωπικά στη διαμόρφωση του φαινομένου. Θεωρούν ότι τόσο η δυσλειτουργία του συστήματος όσο και οι δικές τους εκπαιδευτικές τακτικές ενισχύουν το φαινόμενο.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomatiki Ergasia Maniati.pdfΔιπλωματική εργασία3.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.