Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35718
Title: Εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενετική
Authors: ΦΟΛΛΑΣ, ΘΕΟΧΑΡΗΣ
Advisor: Μαυρικάκη, Ευαγγελία
Keywords: Εναλλακτικές αντιλήψεις;Γενετική;χρωμόσωμα;Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.;απόψεις μαθητών για τη Γενετική,;γονίδιο
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Οι εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής έρευνας στις Φυσικές επιστήμες. Στη συγκεκριμένη εργασία διερευνήθηκαν οι εναλλακτικές αντιλήψεις 415 μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενετική με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου δύο στρωμάτων (διαβαθμίσεων), καθώς και οι απόψεις τους για το μάθημα της Γενετικής. Ταυτόχρονα στη συγκεκριμένη έρευνα μελετήθηκαν και έννοιες της κληρονομικότητας και της κυτταρικής διαίρεσης. Οι εναλλακτικές αντιλήψεις που παρουσιάζουν οι Έλληνες μαθητές αφορούν τόσο την έννοια του γονίδιου, του χρωμοσώματος και του DNA όσο και την πιθανή σχέση που αυτοί οι όροι παρουσιάζουν. Τα αποτελέσματα της έρευνας, έδειξαν πλήθος εναλλακτικών αντιλήψεων καθώς οι επιδόσεις των μαθητών στις ερωτήσεις κατανόησης των συγκεκριμένων εννοιών ήταν απογοητευτικές αν ληφθεί υπόψη πως ελάχιστοι ήταν οι μαθητές που παρουσίασαν ικανοποιητικές επιδόσεις στην αξιολόγηση των ερωτηματολογίων. Συγκεκριμένα το 70% των μαθητών δεν κατάφερε να πετύχει επίδοση που να ξεπεράσει το 1/3 της μέγιστης επίδοσης που θα μπορούσε να πετύχει και οι φτωχές επιδόσεις σχετίζονται με τη δυσκολία στην κατανόηση των εννοιών που το διδακτικό αντικείμενο παρουσιάζει. Από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι το γεγονός πως οι μαθητές θεωρούν πως η φύση (το είδος) του κυττάρου ενός οργανισμού καθορίζει τα γονίδια που αυτό έχει, βρίσκονται σε εννοιολογική σύγχυση με τους όρους γονίδιο, DNA και χρωμόσωμα ενώ η ίδια εννοιολογική σύγχυση υπάρχει και στις έννοιες της μίτωσης και της μείωσης. Τέλος, στη συγκεκριμένη έρευνα φαίνεται πως τόσο η προσωπική άποψη και συμπεριφορά απέναντι στο συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο όσο και η ηλικία έχει μεγάλη σημασία και σχετίζεται τόσο με την επίδοση που οι μαθητές επιτυγχάνουν όσο και με το πλήθος των εναλλακτικών αντιλήψεων που αυτοί παρουσιάζουν.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΦΟΛΛΑΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ Δ.Ε Εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενετική.pdfΔιπλωματική εργασία1.69 MBUnknownView/Open
Φόλλας Θεοχάρης Ερωτηματολόγιο.pdfΕρωτηματολόγιο εναλλακτικών αντιλήψεων για τη Γενετική.354.43 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.