Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35716
Title: Αξιοποίηση ενός απαραίτητου εργαλείου επικοινωνίας μέσω υπολογιστή, ενός wiki, στα πλαίσια μεικτού μοντέλου μάθησης για την προώθηση γραπτής ικανότητας και ηλεκτρονικού εγγραμματισμού μαθητών δημοτικού
Authors: Δασκαλάκη, Αθανασία
Advisor: Καρασίμος, Αθανάσιος
Keywords: ηλεκτρονικό εργαλείο επικοινωνίας;διαδικαστική μάθηση;μεικτή μάθηση;μορφές ηλεκτρονικού γραμματισμού;συνεργασία;παρακίνηση;σκέψη;δημιουργικότητα;CMC tool;wiki;process writing;blended learning;e-literacies;collaboration;motivation;reflection;creativity
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Μετά την εισαγωγή και χρήση έξυπνων εργαλείων επικοινωνίας, την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, το εκπαιδευτικό πλαίσιο δε θα μπορούσε να ξεφύγει από την ψηφιακή πραγματικότητα. Συνεπώς, έχει αγκαλιάσει την επικοινωνία μέσω του διαδικτύου και ενσωματώνει όλο και περισσότερο τα πιο πρόσφατα εργαλεία επικοινωνίας σε περιβάλλοντα εκμάθησης ξένων γλωσσών. Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος εύκολα να συμπεράνει ότι ο εικοστός πρώτος αιώνας, ήδη από τις αρχές του, χρειάζεται εξαιρετικά ικανούς στην επικοινωνία, περισσότερο από ποτέ. Παρ’όλα αυτά, δεν είναι ασφαλές να θεωρήσουμε όλους τους σημερινούς μαθητές άνετους (Prensky, 2001) στη χρήση των ψηφιακών μέσων, ότι μπορούν να κρίνουν εργαλεία ή κουλτούρες που προκύπτουν από αυτά (Daer & Potts, 2014). Προσπαθώντας λοιπόν να ρίξει περισσότερο φως στις επιδράσεις των Web 2.0 εργαλείων όσον αφορά την ανάπτυξη του γραπτού λόγου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η ερευνήτρια οργάνωσε ένα έργο μέσω wiki που απευθύνεται στις ανάγκες μαθητών τετάρτης και πέμπτης δημοτικού. Η δασκάλα σχεδίασε ένα πείραμα προσαρμοσμένο σ’ αυτούς στα πλαίσια ενός μεικτού μοντέλου μάθησης και το εφάρμοσε σοφά και με σκέψη, για να βελτιώσει την γραπτή ικανότητα για σημαντικούς κοινωνικούς σκοπούς, για κατάκτηση σχετικών ειδών γραφής και ανάπτυξη ακαδημαϊκής επάρκειας των μαθητών. Η έρευνα απέδωσε αποτελέσματα τα οποία υποστηρίζουν την πλήρη αξιοποίηση της μεγάλης δυνατότητας των wiki στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, το wiki έργο ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση, ώθησε τους μαθητές και τους βοήθησε να αποκτήσουν και να εξασκηθούν περαιτέρω στις ηλεκτρονικές μορφές γραμματισμού συνδυαστικά με τις θεμελιώδεις μορφές γραμματισμού καθώς και να εξοικειωθούν με μια μη γραμμική διαδικασία γραφής, η οποία τους έκανε πιο δημιουργικούς και πρόθυμους να βελτιωθούν ή να αναβαθμίσουν τις γνώσεις και δεξιότητες τους. Βασιζόμενη στα τελικά θετικά αποτελέσματα, οι δάσκαλοι καθηγητών αγγλικής θα μπορούσαν να παρακινηθούν να χρησιμοποιήσουν και να ενσωματώσουν τα wikis στις καθημερινές τους πρακτικές διδασκαλίας για γόνιμη αξιοποίηση.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FINAL DRAFT DASKALAKI ATHANASIA.pdfΔιπλωματική5.84 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.