Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35715
Title: Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Authors: ΒΑΧΑΒΙΩΛΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Advisor: ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Keywords: Intelligence;Emotions;Emotional Intelligence;Academic Achievement;EFL;Gender;Adolescents;Written skill;Φύλο;Αγγλικά σαν Ξένη Γλώσσα;Συναισθηματική Νοημοσύνη;Έφηβοι;Γραπτή Ικανότητα;Ακαδημαική Επίδοση
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης της συναισθηματικής νοημοσύνης με τη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένη Γλώσσα, με δείκτη αναφοράς Έλληνες εφήβους μαθητές. Η Συνασθηματική Νοημοσύνη και η συνεισφορά της στη διδασκαλία της Αγγλικής έχει εμπνεύσει πολλούς θεωρητικούς και ερευνητές τις τελευταίες δεκαετίες που έχουν προσπαθήσει να προσδιορίσουν τους τρόπους με τους οποίους συσχετίζονται. Η παρούσα μελέτη επιδιώκει να προσδιορίσει τη συναισθηματική νοημοσύνη των συμμετεχόντων, να διερευνήσει την επίδραση του παράγοντα «φύλο» σε αυτή καθώς και να αναλύσει το βαθμό στον οποίο η συναισθηματική νοημοσύνη επηρεάζει την επίδοση των συμμετεχόντων αποδεικνυόμενη από τους βαθμούς τους. Επιπλέον, φιλοδοξία της παρούσας έρευνας είναι να προσδιορίσει την πιθανή συσχέτιση της συναισθηματικής νοημοσύνης με τη γραπτή έκφραση των μαθητών στην Αγγλική. Αναφορικά με την ερευνητική μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, επιλέχθηκαν ποσοτικά ερευνητικά εργαλεία για τον προσδιορισμό της συναισθηματικής νοημοσύνης των συμμετεχόντων, της σχολικής τους επίδοσης και της συναισθηματικής τους έκφρασης στην Αγγλική. Πιο συγγκεκριμένα: 1) το ερωτηματολόγιο ‘TEIQue-ASF’(Petrides et al., 2006) χρησιμοποιήθηκε για τη μέτρηση της συναισθηματικής νοημοσύνης, 2) ο μέσος όρος του α’ τριμήνου χρησιμοποιήθηκε για τον προσδιορισμό της σχολικής επίδοσης και 3) μια άσκηση παραγωγής γραπτού λόγου που δημιουργήθηκε από τον ερενητή καθώς και μια λίστα συναισθηματικών όρων επιλέχθηκαν για να ερευνηθεί η συναισθηματική έκφραση στην ξένη γλώσσα. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη του δείγματος των εφήβων μαθητών, η οποία δεν επηρεάζεται σημαντικά από τον παράγοντα φύλο. Επίσης, η επίδραση της συναισθηματικής νοημοσύνης στην εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας βρέθηκε οριακά θετική αλλά αδύναμη. Επιπρόσθετα, τα τελικά αποτελέσματα αμφισβητούν την υπόθεση ότι οι συναισθηματικά νοήμονες έφηβοι εκφράζονται συναισθηματικά γράφοντας στην ξένη γλώσσα, δείχνοντας ότι δεν υπάρχει σημαντική σχέση. Παρά τους περιοριστικούς παράγοντες (μικρό δείγμα συμμετεχόντων και μικρή διάρκεια έρευνας) η συγκεκριμένη προσέγγιση μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας. Καταλήγοντας, πρέπει να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη προσέγγιση του θέματος θα μπορούσε να αποτελέσει εφαλτήριο για τη συνέχιση των σχετικών ερευνών έτσι ώστε να βρει εφαρμογή τόσο στη γραπτή όσο και στην προφορική έκφραση στην ξένη γλώσσα, αναδεικνύoντας περισσότερο τα οφέλη του συναισθήματος στην εκμάθηση της Αγγλικής.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VACHAVIOLOU AIKATERINI Dissertation.pdfΠτυχιακή Εργασία2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.