Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35714
Title: Ανάπτυξη του λεξιλογίου των νεαρών μαθητών στην διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στον ιδιωτικό τομέα με την εφαρμογή αυθεντικών ιστοριών στο πλαίσιο της μεθόδου διδασκαλίας μέσω ιστοριών.
Authors: ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Advisor: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Keywords: Πρόγραμμα διδασκαλίας μέσω ιστοριών;Story-based framework;Ανάπτυξη λεξιλογίου;Vocabulary development;Στάση μαθητών;Students' attitudes
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Abstract (Greek version) Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής του προγράμματος διδασκαλίας μέσω ιστοριών ,για την ανάπτυξη του λεξιλογίου των νεαρών μαθητών σε ιδιωτική τάξη εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας. Ειδικότερα, στην έρευνα που διεξήχθη σε ένα ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Αγγλικών ( κέντρο ξένων γλωσσών ) και διήρκησε περίπου 3 εβδομάδες, συμμετείχαν είκοσι νεαροί μαθητές της Αγγλικής γλώσσας στο Β1 επίπεδο, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς. Στόχοι της μελέτης ήταν να διερευνηθεί από την μία πλευρά πως μπορεί να επιτευχθεί η ανάπτυξη του λεξιλογίου των μαθητών με την εφαρμογή μιας διδακτικής μεθόδου βασισμένης σε αυθεντικές ιστορίες, και από την άλλη πλευρά η στάση και οι αντιδράσεις των νεαρών μαθητών στην συγκεκριμένη μέθοδο διδασκαλίας μέσω ιστοριών. Κατά την ερευνητική διαδικασία εφαρμόστηκε η προσέγγιση της μεικτής μεθόδου έρευνας, συνδυάζοντας ποσοτική και ποιοτική έρευνα. Για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι η ερευνήτρια προετοίμασε ένα τεστ λεξιλογίου και ένα ερωτηματολόγιο. Τα δεδομένα που συνελέχθησαν από το τεστ λεξιλογίου και το ερωτηματολόγιο αναλύθηκαν και ερμηνεύτηκαν, οδηγώντας σε εποικοδομητικά συμπεράσματα και παρείχαν έγκυρες απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν. Τα ευρήματα της έρευνας οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η ικανότητα των μαθητών να αποκτούν καινούριο λεξιλόγιο αυξήθηκε σε μεγάλο βαθμό μετά την εφαρμογή του προγράμματος διδασκαλίας μέσω ιστοριών. Επιπλέον τούτου, κατέστη προφανές ότι οι ιστορίες δεν παρουσιάζουν μόνο γλωσσικά οφέλη σχετιζόμενα με την λεξιλογική απόκτηση. Επιπρόσθετα επιβεβαιώθηκε η άποψη ότι οι ιστορίες προσέφεραν ενδιαφέρον και ευχαρίστηση και βοήθησαν τους μαθητές να υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι σε αυτές ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Συνολικά, συζητήθηκαν τα συμπεράσματα της έρευνας και έγιναν προτάσεις για την βελτίωση των μεθόδων διδασκαλίας γενικότερα.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PETSALNIKOU E. DISSERTATION MAY 2017.pdfΚυρίως άρθρο2.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.