Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35694
Title: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλεία μάρκετινγκ των αγροτουριστικών επιχειρήσεων. Ευρήματα από την Κρήτη.
Authors: Αγγελιδάκης, Πολυχρόνης
Advisor: Τριχάς, Νικόλαος
Keywords: Αγροτουρισμός;Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;Facebook;Κρήτη
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Οι τεχνολογικές εξελίξεις του συμμετοχικού διαδικτύου (Web 2.0) επέφεραν καθοριστικές αλλαγές στον τρόπο αναζήτησης πληροφοριών και το σχεδιασμό των ταξιδιών από την πλευρά των ταξιδιωτών. Η ενεργή συμμετοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα ως μέσο διαφήμισης μιας επιχείρησης, μέσω διάδοσης του μηνύματος (word of mouth) ή αντίθετα, να λειτουργήσει αποτρεπτικά. Ο αγροτουρισμός, αφετέρου, θεωρείται ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς του τουρισμού και σχετίζεται με τη σύγκλιση δύο διαφορετικών τομέων της οικονομίας, του τουριστικού και του αγροτικού τομέα, δημιουργώντας μια νέα μορφή οικονομικής ανάπτυξης που επιτρέπει στους κατοίκους μιας περιοχής να συνδυάσουν την αγροτική ενασχόληση με τον τουρισμό ως συμπληρωματική δραστηριότητα. Για τις επιχειρήσεις αγροτουρισμού είναι επιτακτική η ανάγκη ενσωμάτωσης εργαλείων μάρκετινγκ που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να έχουν μια αποτελεσματική προβολή, καθώς και ευκαιρίες αλληλεπίδρασης και ανατροφοδότησης με τους πελάτες. Στην παρούσα εργασία επιδιώκεται να καλυφθεί ένα μέρος του ερευνητικού κενού θέτοντας ως βασικό σκοπό τη διερεύνηση της χρήσης και του βαθμού διείσδυσης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στις αγροτουριστικές μονάδες της Κρήτης. Στη βιβλιογραφική επισκόπηση της εργασίας, παρουσιάζεται το Web 2.0 και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ως εργαλεία προώθησης στον τουρισμό, ενώ ακολούθως παρουσιάζεται ο αγροτουρισμός και τα χαρακτηριστικά του, με ιδιαίτερη αναφορά στην κατάσταση στην Ελλάδα και την Κρήτη. Η πρωτογενής έρευνα πραγματοποιήθηκε αρχικά με την καταγραφή των αγροτουριστικών καταλυμάτων της Κρήτης και ακολούθως διερευνήθηκε ποια από αυτά διαθέτουν παρουσία στα ΜΚΔ. Στο δεύτερο μέρος της έρευνας καταγράφηκε η παρουσία των καταλυμάτων στο Facebook, με καταγραφή του είδους παρουσίας και εάν υπάρχει πλήρης αξιοποίηση του Μέσου (δυνατότητα απευθείας κρατήσεων, δυνατότητα αξιολόγησης της επιχείρησης). Στη συνέχεια, εξετάστηκε το έτος πρώτης ανάρτησης ενώ, με την μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου της σελίδας του Facebook, έγινε καταγραφή των αναρτήσεων κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Ιούνιο 2017. Τα ευρήματα έδειξαν ότι από τις 196 επιχειρήσεις του δείγματος οι 98 έχουν παρουσία σε τουλάχιστον ένα ΜΚΔ (ποσοστό 50%), ενώ οι 93 επιλέγουν το Facebook ως μέσο προβολής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με ποσοστό 94,90%, ακολουθεί το TripAdvisor με 46,94%, το Twitter με 16,33%, το Google+ με 16,33%, το YouTube με 14,29%, το Instagram με 11,22%, το Pinterest με 9,18%, το Foursquare με 5,10% και τελευταίο το Flickr με 4,08%. Από την επισκόπηση των σελίδων του Facebook, διαπιστώθηκε μη συστηματική χρήση του μέσου, ενώ πολλές σελίδες παρουσίασαν μηδενική δραστηριότητα για το υπό εξέταση χρονικό διάστημα (25% στο Λασίθι, 36,67% στο Ηράκλειο, 27,27% στο Ρέθυμνο και 64% στα Χανιά).
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AngelidakisPolychronisThesis.pdfΔιπλωματική Εργασία2.37 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.