Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35691
Title: ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΩΝ ΓΝΩΜΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Authors: ΜΕΣΣΑΡΙΤΑΚΗ, ΒΑΡΒΑΡΑ
Advisor: ΣΤΕΡΓΙΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Keywords: Τουριστική δαπάνη;Κρήτη;αύξηση τουριστικής δαπάνης;εμπόδια τουριστικής δαπάνης
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Ο τουρισμός αποτελεί για την ελληνική οικονομία έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες ανάπτυξης. Παρά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύει η χώρα, εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστικός σε παγκόσμιο επίπεδο. Παραμένει ο βασικός μοχλός για την αναδιάρθρωση, την ανάπτυξη της οικονομίας και την έξοδο από την ύφεση. Αντίστοιχα στην Κρήτη ο τουρισμός αποτελεί στρατηγικής σημασίας παράγοντα για την οικονομία του νησιού. Το νησί αποτελεί δημοφιλή τουριστικό προορισμό όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Ωστόσο, ενώ οι αφίξεις τα τελευταία χρόνια βρίσκονται σε συνεχή άνοδο, η δαπάνη του επισκέπτη στο νησί δεν αυξάνει αντίστοιχα. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν και διαφοροποιούν την δαπάνη του επισκέπτη της Κρήτης. Να εντοπιστούν οι λόγοι που εμποδίζουν την αύξηση αυτής της δαπάνης και να προταθούν λύσεις-προοπτικές για την επίλυση των προβλημάτων που έχουν προσδιοριστεί ως εμπόδια. Η παρούσα εργασία, πραγματοποιήθηκε εφαρμόζοντας ποιοτική έρευνα με τη λήψη συνεντεύξεων εις βάθος, από διαμορφωτές γνώμης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σε ολόκληρο το νησί. Από την ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας προσδιορίστηκαν λόγοι, όπως η εθνικότητα, η ηλικία, το εισόδημα του επισκέπτη, που διαφοροποιούν την δαπάνη στην Κρήτη. Η έρευνα επίσης κατέδειξε παράγοντες που εμποδίζουν την αύξηση της δαπάνης, όπως η εξάρτηση από τους tour operators, η προσαρμογή του τουριστικού προϊόντος σε χαμηλής εισοδηματικής στάθμης πελάτες, η επιλογή της προώθησης πακέτων all inclusive που περιορίζει την δαπάνη του επισκέπτη μέσα στις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις. Επίσης από την έρευνα προέκυψαν προοπτικές για την αύξηση της δαπάνης, όπως για παράδειγμα η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, η δημιουργία συνεργιών, η δημιουργία εξειδικευμένων φορέων τουρισμού σε περιφερειακό επίπεδο που με την εφαρμογή τους θα οδηγήσουν σε αύξηση της δαπάνης του επισκέπτη της Κρήτης.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DIPLOMATIKI_MESSARITAKI.pdfΤΕΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ1.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.