Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35671
Title: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιμορφώθηκαν στη χρήση των ΤΠΕ – Β’ Επιπέδου (επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη) . Διερεύνηση Μετασχηματισμού των αντιλήψεων μετά την επιμόρφωση. Η περίπτωση των εκπαιδευτικών του νομού Ευβοίας.
Authors: Κόβας, Αντώνιος
Advisor: Κιουλάνης, Σπυρίδων
Keywords: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών;Εκπαίδευση ενηλίκων;Τεχνολογίες Πληροφορίας και επικοινωνιών;ΤΠΕ;Μετασχηματίζουσα Μάθηση;Ενήλικοι εκπαιδευόμενοι
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η συγκεκριμένη ερευνητική εργασία προσδοκεί να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην επιμόρφωση του δευτέρου επιπέδου, για την αξιοποίηση των ΤΠΕ (τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών) στη διδακτική πράξη. Σκοπός της είναι να εξετάσει τον μετασχηματισμό που επήλθε στις αντιλήψεις και στις στάσεις των εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών, μετά την επιμόρφωσή τους και κατά πόσο αυτός επιτεύχθηκε μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα ήταν κυρίως ποσοτική και σε πολύ μικρό βαθμό, χρησιμοποιήθηκε και ποιοτική μέθοδος. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης έρευνας πραγματοποιήθηκε συλλογή δεδομένων από 102 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν σε επιμόρφωση του νομού Ευβοίας με την κλασική μέθοδο της δια ζώσης εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα ως μέσο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Η ποιοτική μέθοδος υλοποιήθηκε με ημιδομημένες συνεντεύξεις, σε περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών, ώστε να γίνει η επαλήθευση των ευρημάτων της ποσοτικής μεθόδου. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι σε μεγάλο βαθμό, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα μετά το πέρας της επιμόρφωσής του Β’ επιπέδου, μετασχημάτισαν θετικά τις απόψεις που είχαν σχετικά με τις ΤΠΕ, χρησιμοποιώντας στα καθημερινά τους μαθήματα εκπαιδευτικά σενάρια και τεχνικές που γνώρισαν μέσα από το πρόγραμμα επιμόρφωσης και επίσης φαίνεται ότι αναγνωρίζουν πλέον την σημαντικότητα των ΤΠΕ και τις δυνατότητες που έχουν σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι οι εκπαιδευόμενοι είναι ικανοποιημένοι από το πρόγραμμα επιμόρφωσης και θα συμμετείχαν σε αντίστοιχα προγράμματα στο μέλλον. Η έρευνα αυτή είναι η μοναδική που έχει συντελεστεί στον νομό Ευβοίας σε σχέση με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα επιμόρφωσης του Β΄επιπέδου και πιστεύουμε ότι μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για τυχόν επιπλέον έρευνες και επίσης ως ανατροφοδότηση για την βελτίωση αντίστοιχων προγραμμάτων, αλλά και να συμπληρώσει τα αποτελέσματα από αντίστοιχες έρευνες που έχουν γίνει σε άλλους νομούς της χώρας μας.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΟΒΑΣ.pdfΔιπλωματική Εργασία4.86 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.