Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35667
Title: Ανιχνεύοντας Αλλαγές και Στοιχεία Μετασχηματισμού στις απόψεις και τις αντιλήψεις των Καθηγητών Μαθηματικών σχετικά με τη χρήση ΤΠΕ: Η περίπτωση των εκπαιδευόμενων σε ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου του Ν. Φλώρινας
Authors: ΝΑΟΥΜ, ΚΛΕΟΝΙΚΗ
Advisor: ΚΟΥΤΡΟΥΒΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Keywords: Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Secondary Education;ΤΠΕ και ICT;μετασχηματίζουσα μάθηση και transforming learning;μαθηματικοί και mathematicians
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί το ερευνητικό ενδιαφέρον σχετικά με τη συστηματική ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διεργασία με δεδομένο το γεγονός ότι συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Η χρήση των νέων τεχνολογιών απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς να διαθέτουν τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που ενέχει η ένταξη τους στη διδακτική πράξη. Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Ανιχνεύοντας Αλλαγές και Στοιχεία Μετασχηματισμού στις απόψεις και τις αντιλήψεις των Καθηγητών Μαθηματικών σχετικά με τη χρήση ΤΠΕ: Η περίπτωση των εκπαιδευόμενων σε ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου του Ν. Φλώρινας» επιδίωκε τη διερεύνηση των απόψεων των μαθηματικών σχετικά με την επιμόρφωση ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου που έχουν λάβει, προκειμένου να εντοπιστούν πιθανές αλλαγές στις απόψεις τους αναφορικά με το βαθμό αποτελεσματικότητας της χρήσης των ΤΠΕ μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης. Η έρευνα που υλοποιήθηκε ακολούθησε τη ποιοτική μέθοδο έρευνας και αξιοποίησε τη συνέντευξη ως εργαλείο συλλογής δεδομένων. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν 11 εκπαιδευτικοί εκ των οποίων οι 7 ήταν γυναίκες και οι 4 ήταν άνδρες. Το σύνολο των συμμετεχόντων είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχουν προϋπηρεσία άνω των 8 χρόνων στην εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν ανέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τη σημασία αξιοποίησης των ΤΠΕ κατά την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς η χρήση τους εμπλουτίζει τη διδασκαλία και καθιστά πιο αποτελεσματική τη μάθηση. Ωστόσο, τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν κατά τη αξιοποίηση τους στην πράξη σχετίζονται με τις ελλείψεις που υπάρχουν σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής. Τέλος, η επιμόρφωση ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου που έχουν παρακολουθήσει συνέβαλλε με καταλυτικό τρόπο στο μετασχηματισμό των αντιλήψεων τους, στοιχείο που αποτυπώνεται στην αύξηση του βαθμού εξοικείωσης με τις ΤΠΕ και στην αύξηση της συχνότητας χρήσης κατά τη διδακτική πράξη.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
τελικη ΔΕ ΝΑΟΥΜ.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.