Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35666
Title: «Οι εκπαιδευτικές ανάγκες των Σωφρονιστικών Υπαλλήλων: Μία εμπειρική διερεύνηση στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Θεσσαλονίκης, βασισμένη στις αντιλήψεις των Σωφρονιστικών υπαλλήλων»
Authors: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
Advisor: ΤΖΙΝΤΖΙΔΗΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
Keywords: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ;ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Ως "κατάστημα κράτησης" εννοείται η ειδική περιφερειακή υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, η οποία ταυτόχρονα αποτελεί και σημαντική συνιστώσα του χώρου της ποινικής δικαιοσύνης. Επειδή οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι είναι ενήλικοι, άτομα που φέρουν τα δικά τους προσωπικά βιώματα, χαρακτηριστικά ενδιαφέροντα, προσδοκίες, ανάγκες και λόγω της ιδιαιτερότητας του χώρου της εργασίας τους απαιτούν μια ιδιαίτερη εκπαιδευτική αντιμετώπιση, με την παρούσα έρευνα καταβλήθηκε μια σημαντική προσπάθεια για τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των σωφρονιστικών υπαλλήλων του Γενικού Καταστήματος Κράτησης Θεσσαλονίκης, βασισμένη στις αντιλήψεις τους. Η μεθοδολογική προσέγγιση που θεωρήθηκε ως η καταλληλότερη για την επίτευξη των στόχων της παρούσας έρευνας ήταν η επισκόπηση. Με τη χρήση της επισκόπησης επιχειρήθηκε η συγκέντρωση ενός συνόλου πληροφοριών σε μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο από έναν ορισμένο πληθυσμό σωφρονιστικών υπαλλήλων, ήτοι αυτών που υπηρετούν στο Κατάστημα Κράτησης Θεσσαλονίκης, προκειμένου: α) να καταγραφούν οι εκπαιδευτικές τάσεις και οι απόψεις του πληθυσμού αυτού για την εκπαιδευτική διαδικασία, β) να περιγραφεί η φύση των εκπαιδευτικών αναγκών των εν λόγω υποκειμένων στην έρευνα και γ) να εντοπισθούν εκείνες οι σταθερές, με βάση τις οποίες μπορούν να προσδιορισθούν οι σχέσεις που υπάρχουν ανάμεσα στις υπάρχουσες εκπαιδευτικές συνθήκες και τις ανάγκες τους για συγκεκριμένες εκπαιδευτικές δράσεις. Από τα αποτελέσματα της έρευνας εμφαίνεται πως οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι δεν λαμβάνουν καμία ειδική εκπαίδευση – επιμόρφωση, γεγονός που επιδρά αρνητικά τόσο στην άσκηση των καθηκόντων τους όσο και στην ενδεδειγμένη ανταπόκριση της σωφρονιστικής υπηρεσίας απέναντι στο σκοπό της λειτουργίας της. Ειδικότερα επισημαίνεται πως απαιτείται ο σχεδιασμός εξειδικευμένων θεματικών ενοτήτων για την εκπαίδευσή τους και η εκπαιδευτική – επιμορφωτική παρέμβαση σε τακτική βάση, κυρίως σε πεδία που από την έρευνα αναδεικνύονται ως ιδιαίτερα σημαντικά για την άσκηση της σωφρονιστικής πολιτικής.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.