Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35665
Title: Διερεύνηση κινήτρων και εμποδίων των ενηλίκων Ρομά κατά τη συμμετοχή τους στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Η περίπτωση του ΣΔΕ Σοφάδων Καρδίτσας.
Authors: Τραγούδα, Αθανασία
Advisor: Παυλή-Κορρέ, Μαρία
Keywords: Κίνητρα, Motives;Eμπόδια, Obstacles;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), Second chance schools (SDE);Ενήλικες Ρομά και εκπαίδευση, Adult Roma and education;Ρομά, Roma
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Χαρακτηριστικό των τελευταίων δεκαετιών είναι οι ραγδαίες αλλαγές σε όλους τους τομείς, τεχνολογικό, οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό, που αναγκάζουν το άτομο να επικαιροποιεί και να ανανεώνει τις γνώσεις και τα προσόντα του ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις. Η Διά Βίου Μάθηση και η Εκπαίδευση Ενηλίκων προσπαθεί να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις μέσα από διάφορα προγράμματα. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας απευθύνονται σε όσους διέκοψαν το σχολείο πριν ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να επανασυνδεθούν με την εκπαίδευση και τα συστήματα κατάρτισης και να αντιμετωπίσουν τον κοινωνικό αποκλεισμό. Η παρούσα έρευνα εστίασε σε μια ευάλωτη κοινωνικά ομάδα, αυτή των Ρομά ενηλίκων εκπαιδευομένων του ΣΔΕ Σοφάδων, και προσπάθησε να διερευνήσει τα κίνητρα που τους ωθούν στο να εγγραφούν στο σχολείο αλλά και τα εμπόδια που συναντούν στο να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποιοτική μέσω της διεξαγωγής ατομικών συνεντεύξεων με τους Ρομά εκπαιδευόμενους αλλά και εκπαιδεύτριες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ως βασικά κίνητρα την απόκτηση γνώσεων (κυρίως στην καλύτερη χρήση της ελληνικής γλώσσας) και την απόκτηση του απολυτηρίου αποσκοπώντας στην εύρεση εργασίας. Άλλα κίνητρα ήταν το να μπορούν να βοηθούν τα παιδιά τους και να τους δίνουν «το καλό παράδειγμα», να νιώσουν καλύτερα με τον εαυτό τους αυξάνοντας την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθησή τους καθώς και να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στην κοινότητα. Τα βασικότερα εμπόδια σε αυτή τους την προσπάθεια είναι η ανάγκη για εργασία με ή χωρίς μετακίνηση και ότι αναλαμβάνουν πολύ μικροί οικογενειακές υποχρεώσεις δημιουργώντας τη δική τους οικογένεια. Υπάρχουν και πιο «εσωτερικά» εμπόδια, όπως το ότι δε δίνουν μεγάλη αξία στην εκπαίδευση είτε επειδή θεωρούν ότι δεν θα έχει οικονομικό αντίκρισμα αυτό είτε/και γιατί έρχεται σε σύγκρουση με την κουλτούρα τους, κυρίως στην περίπτωση των γυναικών που προορισμός τους είναι το σπίτι και τα παιδιά.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ.pdfΚυρίως άρθρο2.44 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.