Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35640
Title: «Επικοινωνιακή Στρατηγική και Πολιτιστικοί Οργανισμοί: Αναλύοντας το σχέδιο επικοινωνιακής στρατηγικής για την προώθηση του προγράμματος της Europeana»
Authors: Μίχα, Αικατερίνη
Advisor: Βώβου , Ιωάννα
Keywords: Europeana;Europeana Awareness;ψηφιακός πολιτισµός και digital culture;ψηφιακές βιβλιοθήκες και digital libraries;σχέδιο επικοινωνιακής στρατηγικής και strategic communication plan;Βρετανική Βιβλιοθήκη και British Library;Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας και Bibliothèque nationale de France;∆ηµόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας και Veria Central Public Library;Βασιλική Βιβλιοθήκη της Ολλανδίας και Koninklijke Bibliotheek
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Με την έλευση της ψηφιακής πολιτικής, ολοένα και περισσότεροι πολιτιστικοί οργανισµοί αξιοποιούν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, τόσο για να διασφαλίσουν την βιωσιµότητά τους, όσο και για πολλαπλασιάσουν την ορατότητά τους στο παγκόσµιο πλέον κοινό. Στο πλαίσιο αυτό της σύµπραξης πολιτισµού και ψηφιακής τεχνολογίας εντάσσεται και η Europeana, µία από τις πιο φιλόδοξες πρωτοβουλίες της ΕΕ µε σκοπό τη δηµιουργία µίας ψηφιακής βιβλιοθήκης για την επιστήµη και τον πολιτισµό της Ευρώπης, προσβάσιµης σε όλους δωρεάν. Η δηµιουργία της, εντάσσεται στην γενικότερη φιλοσοφία που διέπει την ΕΕ, σύµφωνα µε την οποία ο πολιτισµός συνιστά ένα ακόµη πεδίο -µαζί µε το οικονοµικό και το πολιτικό- από το οποίο µπορεί να επέλθει η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Από το 2008 που ξεκίνησε τη λειτουργία της, σήµερα απαριθµεί περισσότερα από 54 εκ. ψηφιοποιηµένα πολιτιστικά αντικείµενα, ενώ συνεργάζεται µε περισσότερους από 3.000 πολιτιστικούς οργανισµούς ανά την Ευρώπη. Το 2012 και παρά την θετική πορεία της Europeana, οι ιθύνοντες αποφάσισαν ότι για να µπορέσει να έχει προοπτική θα πρέπει να αυξήσει την αναγνωρισιµότητά της στο ευρύτερο κοινό, καθώς και να πείσει ολοένα και περισσότερους πολιτιστικούς φορείς να συνεισφέρουν στο ψηφιοποιηµένο της υλικό. Για τον λόγο αυτό χαράχθηκε και υλοποιήθηκε ένα 36µηνο σχέδιο επικοινωνιακής στρατηγικής, το «Europeana Awareness». Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι αφενός η παρουσίαση του σχεδίου αυτού (σκοπός, κοινό-στόχος, µηνύµατα, δίαυλοι επικοινωνίας, υλοποίηση και αποτίµηση) και αφετέρου η διερεύνηση του πώς προσέλαβαν συγκεκριµένοι εθνικοί εκπρόσωποι τον σκοπό του σχεδίου αυτού και οδηγήθηκαν στην δηµιουργία σχετικών εθνικών επικοινωνιακών εκστρατειών, προσαρµοσµένων στις εκάστοτε πολιτιστικές ιδιαιτερότητες. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί και το ζήτηµα των ψηφιακών βιβλιοθηκών εν γένει και το κατά πόσο η ψηφιοποίηση είναι το µέλλον του πολιτισµού.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_AIK. ΜΙΧΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, παράρτημα1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.