Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35618
Title: Μια μελέτη για την επιρροή της εξέλιξης των Μαθηματικών και της Φιλοσοφίας τους στη διαμόρφωση της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Η εξέλιξη της φύσης των μαθηματικών και ο ρόλος τους ως στοιχείο διαμόρφωσης της εξελικτικής πορείας της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, από τα παλαιά ως τα σύγχρονα ΑΠ και ΠΠΣ.
Authors: Καραδαγλή, Σουλτάνα
Advisor: Αυγερινός, Ευγένιος
Keywords: ιστορική εξέλιξη;history;φιλοσοφία των μαθηματικών;philosophy of mathematics;μαθηματική εκπαίδευση;mathematical education;αναλυτικά προγράμματα;curriculum
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την ιστορική εξέλιξη των μαθηματικών εννοιών από τα προελληνικά μαθηματικά έως και σήμερα. Αποτελεί μια μελέτη για την εξέλιξη της φύσης των μαθηματικών από την πρώιμη εποχή ως στις σύγχρονες μαθηματικές θεωρίες. Η ιστορία και η φιλοσοφία μιας επιστήμης είναι δύο παράγοντες που διαμορφώνουν σημαντικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την ίδια την επιστήμη σαν άνθρωποι, σαν μαθητές ή σαν διδάσκοντες. Η επιρροή λοιπόν αυτής της εξέλιξης αποτυπώνεται στα προγράμματα σπουδών κάθε εποχής. Κάθε φορά που ανακαλύπτονταν κάτι νέο, κάθε φορά που καταρρίπτονταν κάτι παλιό, κάθε φορά που άλλαζε εντελώς η ουσία ή η φύση ενός αντικειμένου, άλλαζε και ο τρόπος προσέγγισής του από τους ειδικούς. Το ίδιο συμβαίνει μέχρι και σήμερα. Η οργάνωση των νέων κοινωνιών και οι νέες συνθήκες μόρφωσης της αστικής τάξης επιβάλλουν διαφορετική προσέγγιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών συγγραμμάτων. Σπουδαίοι επιστήμονες ασχολούνται με αυτά, καθώς τα πανεπιστήμια και οι σχολές κάνουν την εμφάνισή τους. Υπάρχει μια σημαντική παρακαταθήκη έργων που ακόμη και μέχρι πρόσφατα υπήρξαν η βάση για τα εκπαιδευτικά συγγράμματα διαφόρων χωρών. Φτάνοντας στον 20ό αιώνα τα προγράμματα σπουδών των μαθηματικών άρχισαν να αλλάζουν με αξιοσημείωτο τρόπο, καθώς έπρεπε να ενσωματώσουν σημαντικές αλλαγές ως προς το αντικείμενο εξ αρχής, αλλά και ως προς τις νέες αντιλήψεις γύρω από τη φύση και τον τρόπο διδασκαλίας τους. Νέες θεωρίες μάθησης και καινούριες παιδαγωγικές προσεγγίσεις διατυπώνονται δημόσια και προσπαθούν να βρουν τη θέση τους στα αναλυτικά προγράμματα, ενώ μηχανισμοί αξιολόγησης θέτουν αντικειμενικά κριτήρια ως προς την επιτυχή ή όχι εφαρμογή τους στην εκπαίδευση. Συμπερασματικά λοιπόν σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει διαχρονικά την επιρροή της προόδου των μαθηματικών θεωριών και της φιλοσοφίας τους στα τεκταινόμενα της μαθηματικής εκπαίδευσης. Στόχος μας είναι να δώσουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με τη φύση και τη φιλοσοφία των μαθηματικών και πώς όλες αυτές οι απόψεις επηρέασαν τη μαθηματική εκπαίδευση και τα πλαίσια σπουδών της κάθε εποχής.
Appears in Collections:ΜΣΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DE_karadaglh_soultana.pdf2.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.